شاخص بورس منفی ماند

صافی نیوز / شاخص کل بازار بورس تهران امروز (شنبه، ۲۰ فروردین ماه) با پنج ‌هزار و ۹۹ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۵۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۶۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۰ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال و در بیش از ۷۵۶ هزار و ۴۹۳ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۳۳۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال و در ۵۱۴ هزار و ۷۲۶ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۷۲۸ واحد افزایش به ۳۷۸ هزار و ۷۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۴۵۳ واحد رشد به ۲۳۵‌هزار و ۶۳۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج ‌هزار و ۷۹۸ واحد و شاخص بازار دوم، سه هزار و ۸۹۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۴۵۱ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۳۸۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۷۱ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۴۳ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۱۸۹ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۳۸ واحد و صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۱۳۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ایران خودرو (خودرو) با ۷۲۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۰۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۲۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۵۹۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۸۸ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۴۸۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و بورس کالای ایران (کالا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۳۲۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس با رشد ۳۸ واحدی

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۸ واحد افزایش داشت و به ١٩ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۲۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۹ هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۴۱ هزار و ۷۶۷ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بهمن دیزل (خدیزل)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، خش البرز (پخش) و پتروشیمی مارون (مارون) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین تولید نیروی برق دماوند (دماند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/