شاخص های تعیین رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مشخص شد

صافی - نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شاخص‌های تعیین رئیس سازمان مدیریت بحران کشور را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور با ماده ۸ این لایحه موافقت کردند.

در این ماده، آمده است: سازمان که پیش از این به موجب قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب ۱۳۸۷/۲/۳۱ تشکیل شده بود، مسئولیت یکپارچگی در اعمال مدیریت بحران کشور و ارتقای اثربخشی آن را برعهده دارد.

رئیس سازمان، از میان کسانی که تحصیلات دانشگاهی مرتبط و حداقل ۷ سال سابقه کار تخصصی در زمینه مدیریت بحران دارند برای یک دوره ۵ ساله به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیئت وزیران با حکم وزیر کشور منصوب می شود.

مطابق با تبصره یک این ماده ساختار سازمانی مناسب و متناسب برای وظایف سازمان در سطوح استانی و شهرستانی به پیشنهاد سازمان، متناسب با حجم وظایف، گستره جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت های منطقه ای به ترتیب زیر نظر استاندار و فرماندار پس از طی مراحل قانونی و تائید سازمان اداری و استخدامی کشور طراحی و تصویب می شود.

همچنین نمایندگان تبصره ۲ این ماده را به تصویب رساندند که بر اساس آن رئیس سازمان به ترکیب اعضای شوراهای عالی مشروحه ذیل اضافه می شود:

الف: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران موضوع حکم ماده ۳ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب ۲۲/۱۲/۵۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن

ب: شورای عالی حفاظت محیط زیست موضوع حکم ماده ۲ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب ۲۸/۳/۵۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی

پ: شورای عالی آب، موضوع حکم ماده ۱۰ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۶/۱۰/۷۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی

ت: شورای عالی بیمه، موضوع حکم ماده ۱۰ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران مصوب ۳۰/۳/۵۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی

انتهای پیام/