سرمربی ماشین سازی:

شایسته پیروزی بودیم/ داورها را تاس می‌اندازند و انتخاب می‌کنند

صافی - سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی تبریز گفت: امروز شایسته پیروزی بودیم ولی داور اشتباهات زیادی داشت.

محمدرضا مهاجری عصر امروز جمعه در نشست خبری بعد از بازی ماشین سازی تبریز با فولاد خوزستان گفت: امروز می‌توانستیم گل بزنیم ولی از فرصت‌ها استفاده نکردیم.

وی با بیان اینکه امروز عدالت فوتبال رعایت نشد، ادامه داد: یک لحظه غفلت کردیم و گل خوردیم. بارها و بارها از روش‌های مختلف نزدیک بود گل بزنیم اما نشد.

مهاجری افزود: به فولاد تبریک میگویم. این بازی اگر سه روز ادامه داشت ما نمی‌توانستیم به گل برسیم. متأسفانه با سوت‌هایی مواجه شدیم که نمی دانم. من بحثم به داوری نیست به آنها تبریک می گویم. من بحثم کمیته داوری است.

وی گفت: اگر محرومم کنید ایرادی ندارد اما من از شهر خودم دفاع می‌کنم. هر زمانی که در بازی پیش افتادیم و فولاد را تحت فشار گذاشتیم، با سوت‌هایی مواجه شدیم که جای شبهه دارد.

وی سپس گفت: تعداد داوران را از زیاد کرده‌اند و چهار داور را به شش داور ارتقا داده‌اند. کمیت را بالا برده‌اند و می‌گویند مشکل بودجه داریم اما هیچ تغییری هم در جریان داوری دیده نمی‌شود.

سرمربی ماشین سازی با اشاره به اینکه همیشه سعی کردم خویشتن‌دار باشم، افزود: وقتی به چهره بازیکنانم نگاه می‌کنم، نمی‌شود آرام باشم. امروز هر کاری کردیم داور خطا گرفت. پنالتی ما در دقیقه ۹۰ نیز گرفته نشد.

وی گفت: داوری که در دقیقه ۹۵ بازی با پیکان پنالتی گرفته، اگر امروز هم در دقیقه ۹۰ پنالتی می‌گرفت تحت فشار قرار می‌گرفت. ما این همه داور داریم. ما چرا باید از قضاوت داوران باتجربه محروم باشیم. داور می‌گوید آوانتاژ داده است اما این آوانتاژ به چه درد من می‌خورد؟

وی گفت: چطور باید به بازیکنانم انگیزه دهم؟ بازیکن احساس می‌کند حق تیمش خورده می‌شود. مگر بازی رفت در دقیقه ۱۰ پنالتی روی کنعانی‌زادگان گرفته نشد؟ شما انگیزه را از تیم من می‌گیرید. ما میزبانیم و نمی‌گوییم سوت‌ها را به نفع ما بزنند اما نباید در موقعیت‌های ۵۰-۵۰ یک سوت برای تیم ما باشد؟ برای این تیم و مردمی که به ورزشگاه آمدند تأسف می‌خورم.

مهاجری با بیان اینکه امروز شایسته برد بودیم، ادامه داد: هیچ موقع نخواسته‌ام برای من سوت بزنید اما همیشه از داوری لطمه خورده‌ایم و صدایمان در نمی‌آید. چرا داوران این همه زیر فشار هستند و همه تیم‌ها از داوری انتقاد می‌کنند؟ ما اشتباه کردیم و گل خوردیم و نمی‌خواهم باختمان را توجیه کنم.

وی گفت: خستگی در تنم ماند چون سرمان به راحتی بریده شد. چندبار محترمانه از کمیته داوران خواستیم که برای ما هم احترام قائل باشند. اگر داوری در دنیا سه بازی آخرش را برای یک تیم سوت زده، حاضرم هر تاوانی را بدهم.

وی ادامه داد: داوران را تاس می‌اندازند و انتخاب می‌کنند. چون داور هم‌جوار استان ماست، او را انتخاب می‌کنند اما باید یک خانه به او در تبریز بدهند. برای فولاد ارزش قائلم اما حریف چیزی برای عرضه نداشت. نباید هر کسی از راه می‌رسد یک لگد به تیم ما بزند.

انتهای پیام/