ماکرون:

شرایط اوکراین در روزهای آینده احتمالا سخت‌تر می شود

صافی نیوز / رئیس جمهوری فرانسه شهامت مردم اوکراین در جنگ با روسیه را ستود و از احتمال سخت‌تر شدن شرایط در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت شرایط اوکراین در روزهای پیش رو احتمالا به طرز فزاینده‌ای دشوارتر خواهد شد.

وی با تاکید بر این که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به تنهایی جنگ را برگزیده، گفت این دروغ است که بگوئیم این جنگ مبارزه با نازیسم است.

ماکرون با بیان این که چندصد سرباز فرانسوی وارد رومانی شدند، تاکید کرد ما با روسیه سر جنگ نداریم و تلاش‌ها برای آتش‌بس ادامه می‌یابد. نیروی های ناتو در اوکراین نیستند. روسیه مورد تهاجم قرار نگرفته، خود متجاوز است. ما در حال جنگ با روسیه نیستیم. دموکراسی در مقابل چشمان ما به چالش کشیده شده است. این اتفاقات نه تنها پیامدهای فوری خواهد داشت، بلکه یک تغییر دوران است. آزادی فرزندان ما یک مبارزه دائمی است. ما هم از کسانی که به سرزمینمان بیایند حمابت می‌کنیم.

رئیس جمهوری فرانسه گفت از کسانی که در روسیه با این جنگ مخالف هستند حمایت می‌کند، اما در عین حال ارتباط با ولادیمیر پوتین را حفظ خواهد کرد.

وی با اشاره به این که جنگ روسیه با اوکراین بر اقتصاد فرانسه تاثیرات منفی گذاشته، وعده داد برای محافظت از اقتصاد کشورش از هیچ تلاشی دریغ نکند.

انتهای پیام/