شرایط تشرف طلاب، دانشجویان و مشمولان سربازی به زیارت اربعین ۱۴۰۱

صافی نیوز / هر ساله جمعی از طلاب، دانشجویان و مشمولان سربازی قبل از تشرف به زیارت اربعین باید مراحلی را به منظور خروج از کشور طی کنند که امسال ستاد اربعین با توجه به پیش‌بینی استقبال زائران، شرایط را برای این افراد سهولت بخشیده است.

به گزارش صافی به نقل از فارس،با توافق ایران و عراق، امسال اربعین بدون محدودیت در تعداد زائران برگزار می‌شود و مرزهای زمینی و هوایی در حال آماده‌سازی برای تشرف میلیونی زائران کشورمان به عراق در ایام اربعین حسینی است.

ستاد مرکزی اربعین پیش‌بینی حضور حدود ۵ میلیون ایرانی را در اربعین امسال کرده است و به این ترتیب هم امکانات لازم را مهیا می‌کند. البته موکب‌های اربعینی در سال جاری بیشتر در حوزه اسکان فعال خواهند بود.

یکی از موضوعاتی که هر ساله در ایام اربعین مطرح می‌شود، وضعیت خروج از کشور طلبه‌‌ها، دانشجویان و سربازان است که برای این منظور ستاد اربعین مقررات و ضوابطی پیش‌بینی کرده تا همه عاشقان حسینی بتوانند به زیارت اربعین مشرف شوند.

صدور مجوز خروج از کشور اینترنتی برای همه مشمولان غیر غائب زیر در مدت ۴۰ روزه ویژه پیاده‌روی اربعین بدون سپردن وثیقه انجام می‌شود: مجوز خروج از کشور دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه بدون نیاز به تایید محل تحصیل و وظیفه عمومی صورت می‌گیرد.

متعهدین خدمت: متعهدین خدمت که تعهد آنها در سامانه پلیس + ۱۰ ثبت شده و به تأیید معاونت احضار و اعزام رسیده است.

دارندگان برگ اعزام به خدمت بدون غیبت: مشمولانی که با داشتن برگه اعزام به خدمت بدون غیبت تا ۱۵ روز مانده به تاریخ اعزام، می‌توانند مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

فارغ التحصیلان بدون برگ اعزام به خدمت در مهلت معرفی.

دارندگان معافیت موقت (بدون غیبت) پزشکی و کفالت در مدت اعتبار آن.

مشمولان متقاضی درخواست‌های معافیت پزشکی، کفالت، موارد خاص بدون غیبت) که پرونده انها در مراحل رسیدگی است.

برای مشمولانی که به واسطه اشکالات سیستمی و قطعی سامانه و … به ناچار به صورت حضوری به مرکز عملیات سازمان و معافیت‌های وظیفه عمومی در مراکز استان‌ها مراجعه می‌کنند، درخواست صدور مجوز خروج از کشور در سامانه انجام می‌شود.

آغاز بازه زمانی خروج از کشور ویژه پیاده‌روی اربعین حسینی از اول شهریور تا ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۱ است.

مجوز خروج از کشور زیارتی برای مراسم پیاده‌روی اربعین به صورت یک بار خروج و به مدت ۵۰ روز صادر می‌شود.

دانشجویانی که در مهلت معرفی در حالی تحصیل می‌باشند، به صورت استثنا می‌توانند مجوز خروج از کشور زیارتی برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین سال جاری اخد کنند.

سربازان حین خدمت بدون مراجعه به سازمان وظیفه عمومی می‌توانند از طریق حفاظت اطلاعات یگان محل خدمت مجوز خروج از کشور برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین دریافت کنند.
متقاضیان کارت‌های المثنی پایان خدمت و سایر معافیت‌ها در صورت وجود سابقه و ثبت درخواست در سامانه، مجاز به خروج از کشور هستند.

امسال اربعین ۲۶ شهریور ماه است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مشمولان، طلاب و دانشجویان می‌توانند از اول شهریور تا نیمه مهرماه برای سفر عتبات اقدام کنند. همچنین همه زائران عتبات باید دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند. برای سفر اربعین، نیازی به اخذ ویزا نیست و زائران به صورت زمینی و هوایی می‌توانند به عراق مشرف شوند.

انتهای پیام/