رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

شروع طرح های جدید عمرانی مشروط به اتمام پروژه های قبلی است

صافی نیوز - تبریز- رییس سازمان برنامه و بودجه کشور شروع طرح های عمرانی جدید را منوط به اتمام پروژه های قدیمی دانست.

به گزارش صافی نیوز، محمدباقر نوبخت ظهر پنج شنبه در جریان بازدید از سد شهید مدنی (ونیار) اظهار داشت: در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم اما دولت در تلاش است تا با بهینه کردن هزینه ها، بیشترین بازده را در اجرای پروژه ها داشته باشد.

وی ادامه داد: مبلغ هزینه شده برای این سد به ارزش روز، چهار هزار میلیارد تومان است که نیاز به هزینه ۲۴۶ میلیارد تومانی برای آبگیری و بهره برداری دارد.

نوبخت بر لزوم تکمیل طرح های از قبل آغاز شده تاکید کرده و گفت: شروع یک سلسله طرح های جدید را مشروط به اتمام طرح های قبلی می دانیم و ترجیح می دهیم به جای آغاز کردن چندین پروژه جدید، طرح های قدیمی را به پایان برسانیم.

ربیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: امیدواریم در سفر آینده به استان و در سال ۹۹ شاهد اتمام برخی طرح های عمرانی مهم استان همچون قطار میانه به تبریز و آبگیری از سد شهید مدنی باشیم.

سد شهید مدنی سال آینده آبگیری و به بهره برداری می رسد

محمدباقر نوبخت افزود: سد شهید مدنی تقریبا به اتمام رسیده اما در جهت آبگیری نیاز به اعتبار دارد.

وی ادامه داد: برای اتمام این پروژه باید برخی امور همچون خرید اراضی و تکمیل راه های دسترسی صورت گیرد.

نوبخت از ظرفیت این سد برای تبدیل مناطق اطراف به محل پر جاذبه برای گردشگری گفت:  برای تحقق این امر، زیرساخت های گردشگری همچون هتل هایی باید ایجاد شود که استاندار آذربایجان شرقی از در نظر گرفتن طرح هایی بدین منظور خبر داده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تخصیص اعتبار، این سد ظرف یکسال به آبگیری و بهره برداری برسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره ای به اولویت بندی پروژه های عمرانی کشور برای اعتباربخشی گفت: دولت مصمم است پروژه هایی که تاکنون برای آن ها هزاران میلیارد هزینه شده را به خاطر چند میلیارد تومان ناقص نگذارد و با تخصیص بودجه سعی در اتمام آن ها داشته باشد.

نوبخت در خصوص سد شهریار گفت: سد شهریار به اتمام رسیده اما آبگیری نشده که اگر با توجه به بافت و ساخت زمین شناسی، اینجا را آبگیری نکنیم ترک برخواهد داشت و مشکل ساز می شود.

وی ادامه داد: یک تفاهمنامه رسمی بین سازمان و مسئولان استانی منعقد خواهد شد که طی آن ما متعهد می شویم که در چه بازه های زمانی هزینه پروژه ها را پرداخت کرده و مسئولان استانی نیز متعهد می شوند در چه بازه ای پروژه ها را تکمیل کنند.

انتهای خبر/