13:14 1403/02/11
بعد از گذشت ۱۵ سال صورت می‌گیرد؛

شمارش معکوس برای احداث استادیوم مرند

صافی نیوز - مرند – شمارش معکوس برای احداث فاز اول ورزشگاه ۵ هزار نفری مرند زده شده و تا چند روز آینده عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

به گزارش صافی نیوز، شهرستان مرند با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یکی از سه شهرستان پرجمعیت استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود و از شهرستان‌های پرافتخار ورزشی در عرصه‌های ملی و بین المللی است.

این شهرستان در حال حاضر یک ورزشگاه قدیمی در مرکز شهر مرند به نام ورزشگاه «تختی» دارد اما به دلیل ظرفیت کم برای تماشاگران و نبود سایر امکانات جانبی و البته مشکلات ترافیکی در وسط شهر، خود به یکی از مشکلات مرند تبدیل شده است.

آنچه مسلم است اینکه شهرستان مرند با داشتن بیش از ۴۰ هیئت ورزشی و پتانسیل‌های بالای ورزش به یک ورزشگاه درشأن نام خود نیاز دارد اما این شهرستان ویژه تنها دارای یک زمین چمن مصنوعی است.

کلنگ استادیوم ۵ هزار نفری مرند در سال ۸۳ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار به زمین زده شده اما با گذشت ۱۵ سال تنها پیشرفت ۲۰ درصدی داشته است.

سند ورزشگاه ۵ هزار نفری مرند حل شده است

معاون استاندار آذربایجان شرقی در گفتگو با صافی نیوز با بیان اینکه سند ورزشگاه ۵ هزار نفری حل شده است، افزود: بسیاری از مشکلات این ورزشگاه از جمله سند آن برطرف شده که نیاز به توجه بیشتر است.

داود گرشاسبی گفت: پروژه ورزشگاه ۵ هزار نفری مرند جز اولویت ما است و باید به حوزه ورزش و جوانان توجه ویژه ای شود.

فرماندار ویژه مرند تاکید کرد: ورزشگاه شهرستان‌هایی مثل مراغه که بعد از مرند اقدام به احداث کردند، به اتمام رسیده و افتتاح شده اما هنوز استادیوم مرند در مراحل اداری است.

آغاز احداث فاز اول ورزشگاه مرند

همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند در گفتگو با صافی نیوز، با بیان اینکه فاز اول این استادیوم با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر اجرا خواهد شد، ابراز داشت: با حل مشکل معارض این استادیوم و تأمین اعتبار ساخت آن، این پروژه جهت عملیاتی شدن، از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شد.

امیرحسین فقیهی گفت: عملیات احداث فاز اول این استادیوم که هزار نفری است ظرف مدت ۴ روز به آغاز می‌شود، قرارداد ۸ ماهه برای اتمام پروژه بسته شده اما به دلیل وضعیت آب و هوایی شهرستان و موقعیت این ورزشگاه، احتمالاً در فصل زمستان این پروژه پیشرفت نداشته باشد.

وی تصریح کرد: ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری مرند در سال ۸۵ کلنگ زنی شد که به دلیل وجود معارض نیمه کاره ماند و اکنون بعد از حدود ۱۵ سال، با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان و همت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مشکل معارض آن حل و طی مناقصه‌ای، جهت اجرای عملیات به پیمانکار واگذار شد.

گفتنی است، در فاز اول این مجموعه ورزشی، پیست دو ومیدانی، میدان فوتبال و اتاق‌های اداری احداث خواهد شد که هزینه آن از محل اعتبارات ملی تأمین خواهد شد.

با افتتاح این استادیوم شاهد افزایش سرانه ورزشی شهرستان و شکوفایی استعدادهای ورزشی در این شهرستان خواهیم بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *