مدیر امور آب مراغه خبر داد:

شنا در سد علویان مراغه ممنوع شد

صافی نیوز - مدیر امور آب مراغه اعلام کرد: شنا کردن در دریاچه سد علویان ممنوع است.

به گزارش صافی، عبدالله فرمانی مدیر امور آب مراغه گفت: آب سد علویان مصرف آشامیدنی دارد و شنا کردن در آن ممنوع بوده و از نظر قانونی جرم محسوب می شود.

فرمانی با بیان این که با گرم شدن هوا، برخی شهروندان بدون توجه به علائم هشدار دهنده نصب شده در اطراف سد، به شنا کردن در سد علویان اقدام می کنند افزود: این بی توجهی، به قیمت جان شهروندان تمام می شود به طوری که اوایل تابستان، جوان ۱۸ ساله ای به علت شنا در دریاچه سد، جان خود را از دست داد.

به گفته وی، در طول ۲۳ سال از زمان آبگیری سد علویان تاکنون، ۱۷ نفر به علت شنا در این سد، جان خود را از دست داده اند و امسال هم با افزایش ۱۲ میلیون مترمکعبی آب سد، خطر شنا کردن در آن، دوچندان شده است.

مدیر امور آب مراغه یادآور شد: سد علویان مراغه با ۶۰ میلیون مترمکعب ظرفیت، آب زراعی و باغی ۶ هزار هکتار از زمین های پایاب خود را تامین می کند و هم اکنون با داشتن ۵۰ میلیون مترمکعب آب، در بالاترین میزان آبگیری و ظرفیت قرار دارد.

فرمانی افزود: امسال ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب (مربوط به بارندگی ها و ذوب شدن برف کوه ها) از طریق سد علویان کنترل و ۴۴ میلون مترمکعب مازاد آن، روانه دریاچه ارومیه شده است.

انتهای خبر/