20:29 1403/02/16

شنیده هایی درباره استقرار وزیرخارجه دولت رئیسی در ساختمان وزارت خارجه

صافی نیوز / بعد از انتشار تصاویر باقری کنی در کنار ظریف در هنگام مذاکرات با وزیرخارجه هند شنیده ها حاکی از آن است که وی در ساختمان وزارت خارجه مستقر شده است.
وزارت امور خارجه

به گزارش صافی به نقل از صبح نو، دیدار رییس‌جمهور منتخب کشورمان و وزیر امورخارجه هند که روز چهارشنبه ۱۶تیرماه صورت گرفت، حضور علی باقری‌کنی، معاون امور بین‌الملل قوه‌قضاییه و دبیر ستاد حقوق‌بشر و نشستن او کنار ظریف، گمانه‌ها درباره انتصاب احتمالی او به‌عنوان وزیر امورخارجه دولت سیزدهم را تقویت کرد. علاوه بر این، شنیده‌ها حاکی از آن است که علی باقری‌کنی مدتی است در وزارت خارجه مستقر شده است؛ هرچند این استقرار نمی‌تواند به معنی انتصاب نهایی او به‌عنوان وزیر امورخارجه باشد اما بالاخره باقری‌کنی امروز یکی از گزینه‌هایی است که رسانه‌ها روی او برای جانشینی ظریف، حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. 


چهره علی باقری‌کنی بیشتر با همراهی او با سعید جلیلی در جریان مذاکرات هسته‌ای، شناخته شده است. علی باقری‌کنی در سال۱۳۹۲ رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد. او پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات آن سال، در کنار سعید جلیلی به یکی از منتقدان جدی مذاکرات هسته‌ای در دولت روحانی بدل شد. 

وی  روز هشتم دی ۱۳۹۸خورشیدی با حکم ابراهیم رئیسی به‌عنوان معاون اموربین‌الملل و رییس ستاد حقوق‌بشر قوه‌قضاییه منصوب شد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *