نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

شهرداری و ارشاد سخنان رهبری در رابطه با مردم استان را در شهر نمایان کنند

صافی - نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با توجه به ایام سفر مقام معظم رهبری به استان گفت: شهرداری و ارشاد در به تصویر کشاندن سخنان رهبری در رابطه با مردم استان کم کاری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در مورد تبیین واژه تکلف از زبان امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: تکلف شیوه انسان‌های منافق است به طور مثال تکلف در قدرت یعنی فردی که توان مدیریت و اداره پستی را ندارد اما وقتی به او پیشنهاد می‌دهند قبول می‌کند، ادعایی می‌کند که در ادامه باعث مشکل و به زحمت‌ افتادن خود و دیگران می‌‌شود این خصلت کاملا در اسلام نهی شده است.

وی ساده‌زیستی را از صفات نیک اسلام برشمرد و در مورد کمرنگ شدن آن در میان خانواده‌ها افزود:‌ تجملات زندگی بسیاری از افراد را سخت کرده و باعث کم شدن ارتباطات، صله‌رحم و مقدمه بسیاری گناهان شده است. نیازی نیست که مهمانی‌های ما چند نوع غذا داشته باشه همچنین در زندگی احتیاجی به مبلمان و امکانات آن‌چنانی نیست.

یعقوبی با توجه به شهادت امام سجاد(ع) با بیان حدیثی از این امام معصوم افزود: امام سجاد(ع) فرمودند که اگر می‌خواهید به عزت و سربلندی در دنیا و آخرت برسید باید اطاعت کنید از ولی امر و رهبر مسلمین، جامعه‌ای که مطیع ولی امرش باشد دچار ذلت نمی‌شود، این حدیث مبنای انقلاب اسلامی را شکل می‌دهد که ایران اسلامی به واسطه این پیروی، توانسته در دنیای امروز عزت پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با توجه به حضور باشکوه مردم در رزمایش اقتدار عاشورایی تصریح کرد: دیروز در سراسر کشور هزاران بسیجی مطیع رهبری آمده و لبیک جانانه به امام مسلمین، پیامبر(ص) و امام حسین(ع) دادند، دشمن با خیال خام خود ادعا می‌کرد که مردم به واسطه مشکلات اقتصادی حضور پیدا نخواهند کرد اما مردم بار دیگر نشان دادند که ولایت، دین و عزت برایشان مهم‌تر از هر چیزی است.

وی با گلایه از تصویربرداران و صدا و سیما افزود: متاسفانه نتوانستیم به طور کامل جمعیت را پوشش تصویری بدهیم و نمایی کلی که گویای حضور گسترده است را نشان دهیم که باید برطرف شود.

یعقوبی با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبری در این رابطه که باید به دشمن پیام قدرت بدهیم نه ضعف افزود: هر کجا به دشمن ضعف نشان دادیم، دشمن جلو آمد و در مقابل هر کجا مقتدر ایستادیم منجر به عقب‌نشینی دشمن شد، آمریکا اگر سعی دارد با مشکلات اقتصادی مردم را از آرمان‌ها دور کند کور خوانده است. امروز نسل سوم و چهارم انقلاب تمام قد پای نظام ایستاده‌اند‌.

امام جمعه شهرستان بجنورد با توجه به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مردم امنیت، آرامش و محافظت از جان خود را مدیون این نیروهای مخلص و انقلابی هستند که با حضور و تلاش خود این نعمت‌ها را برای ما فراهم کرده‌اند. در حوادث اخیر که بحث کامیونداران پیش آمد نیروی انتظامی با حضور به موقع آن را برطرف کرد، بنابراین درود می‌فرستیم به همت بالای این عزیزان.

وی در پایان افزود: باید در ورودی و خروجی شهر تابلوهای زیبایی از پیام‌ها و جملات مقام معظم رهبری در رابطه با مردم خراسان شمالی زده شود که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیافتاده است.