شهردار مراغه از کارکنان کتابخانه عمومی تجلیل کرد

صافی نیوز / به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی شهردار مراغه به همراه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با حضور در کتابخانه مرکزی این شهرستان از مدیریت و کارکنان آن مجموعه تجلیل کردند.

به گزارش صافی، اسدی رییس کتابخانه عمومی مراغه، طی سخنانی به ارایه گزارش وضعیت و عملکرد بخشهای مختلف کتابخانه مرکزی پرداخت و گفت: کتابخانه مرکزی مراغه به عنوان یک کتابخانه مرجع در زمینه تأمین نیازهای اطلاعاتی مراجعین در بخشهای مختلف علمی، فرهنگی، هنری، تاریخ و جغرافیا، علوم مختلف و نیز منابع الکترونیکی نظیر کتب تخصصی و عمومی، نشریات، مقاله، و.. فعالیت می کند.

در ادامه این نشست مقتومی شهردار مراغه با اشاره به جمله معروف خورخه لوئیس بورخس نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی با عنوان “من همیشه تصور کرده‌ام که بهشت یک جور کتابخانه است”، بر اهمیت نقش کتاب در زندگی عموم مردم تاکید کرد و گفت: کتابخوانی می‌تواند گستره دید انسان‌ها را افزایش دهد و مسیر زندگی و تصمیم گیری ها را تغییر دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد کتاب و کتابخوانی در دنیا برای مدیریت بهتر زمان به سمت الکترونیکی شدن رفته است، این مهم نیز باید مورد توجه کتابخانه‌های شهر قرار گیرد.

ابراهیم خوشرفتار رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز در این دیدار با بیان اینکه کار در کتابخانه خوب و لذت بخش است، استقبال دانش آموزان و دانشجویان و محققین از برنامه‌های هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار را مناسب ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه استفاده از پتانسیل‌های موجود در کتابخانه مرکزی مراغه برای توسعه کتابخوانی موثر است اظهار داشت : اگر جامعه‌ای قرار است کتابخوان شود اولین جا مدارس و دانشگاه‌هاست و این موضوع بایستی مورد توجه دست اندرکاران فرهنگی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: باید همه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در شهر بتوانند از منابع موجود در این کتابخانه به راحتی استفاده کنند.

به گزارش صافی، در پایان این دیدار، از زحمات مدیریت و کارکنان مجموعه کتابخانه مرکزی مراغه با اهدای لوح و شاخه گل تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است ۲۴ آبان‌ماه در تقویم ملی ایران به نام روز کتاب و کتاب خوانی نامگذاری شده و هدف از نامگذاری این روز تاکید هر چه بیشتر بر ارزش کتاب و نقش مطالعه بر سطح فرهنگ جوامع بوده است.

انتهای پیام/