17:09 1403/02/15
رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه خبر داد:

شهروندان مراغه‌ای از نام نویسی برای اهدای عضو استقبال کردند

صافی نیوز – رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به نام نویسی از داوطلبان اهدا عضو در این شهرستان گفت: استقبال شهروندان برای دریافت کارت اهدا عضو در شهرستان چشمگیر بوده است.

به گزارش صافی اصغر تنومند امروز (سه شنبه) در گفت و گویی افزود: کارت اهدای عضو یکی از نمادهای فرهنگی برای ارتقای فرهنگ اهدای عضو بوده و از این رو دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز توانسته است هم در زمینه فرهنگ سازی و هم صدور این کارت موفق عمل کند.

وی ادامه داد: پس از راه اندازی واحدهای جمع‌آوری اعضا پیوندی، موضوع فرهنگ سازی این امر مهم و اساسی بوده که هم اکنون مورد اقبال عمومی قرار گرفته و تقاضا برای دریافت کارت اهدای عضو در این شهرستان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در این راستا تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از شهروندان برای دریافت کار اهدای عضو نام نویسی کرده‌اند و حدود ۳۵۰ نفر از این تعداد موفق به دریافت این کارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای اهدای عضو از ۲ طریق امکان پذیر است گفت: افرادی که تمایل دارند در این امر خیرخواهانه عضو باشند می‌توانند با مراجعه با آدرس اینترنتی www.ehda.center و یا مراجعه حضوری به معاونت درمان دانشکده ثبت نام کرده و کارت عضویت خود را دریافت کنند.

تنومند با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگ ساز در زمینه ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: برپایی غرفه‌های ویژه در کنار مراسم‌ها و برنامه‌های علمی، فرهنگی و مذهبی برای ثبت نام از متقاضیان کارت اهدای عضو از جمله حرکت‌های مناسب در این راستاست.

وی اضافه کرد: البته نباید فراموش کرد که کارت اهدای عضو نشانگر رضایت قلبی هر شخص برای اهدای عضو در زمان مرگ بوده لیکن در صورت رضایت و لزوم از بستگان درجه یک نیز رضایت اخذ می‌شود.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}