5:21 1403/02/13
با اشتغال زایی ۵۰۰ نفر؛

شهرک دامپروری یامچی راه اندازی می شود

صافی نیوز – مرند – بخشدار یامچی از راه اندازی شهرک دامپروری این شهر با اشتغال زایی مستقیم برای ۵۰۰ نفر خبر داد.

بهرام ملکی، در گفتگو با صافی نیوز، با اشاره به اینکه تعامل خوبی بین ادارات این بخش و شهرستان مرند در تمامی عرصه ها برقرار است، گفت: واریزی دولت در سال گذشته به بخش یامچی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که در ۴ ماه اول امسال ۸۰۰ میلیون تومان واریز شده است.

وی با اشاره به مشکلات راه های مواصلاتی یامچی اظهار داشت: ۱۲ هزار متر راه و جاده این بخش امسال آُسفالت شده و برخی از پل های قدیمی نوسازی شده و نواقص هندسی جاده ها نیز مرتفع خواهد شد.

بخشدار یامچی اذعان داشت: شهر یامچی در نمایشگاه ملی توانمندی های عشایری و روستایی که ۲۴ مردادماه امسال در تهران برپا می شود، حضور فعالی خواهد داشت.

ملکی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره پسته یامچی در سال ۱۳۹۴ برگزار شد، از برگزاری دومین جشنواره این محصول در جهت شناساندن پتانسیل های کشاورزی این بخش خبر داد.

وی همچنین با تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت راه اندازی شهرک دامپروری یامچی تصریح کرد: احداث شهرک دامپروری شهرستان مرند واقع در بخش یامچی در مساحتی حدود ۱۲۰ هکتار از حدود سال ۱۳۸۵ آغاز شده اما پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته است.

بخشدار یامچی ادامه داد: سرمایه گذار جدیدی در ۴ فاز، پرورش گوسفند را با اشتغال زایی مستقیم ۵۰۰ نفر در این شهرک راه اندازی می کند.

بخشدار یامچی با اشاره به روند احداث ناحیه صنعتی یامچی نیز گفت: پس از مکان یابی و ارزیابی ۳ منطقه، با در نظر گرفتن اعتبارات و هزینه کرد، یک مکان به تایید رسید که از نظر زیست محیطی نیز مشکلی وجود ندارد و با تامین اعتبارات از سوی شهرک های صنعتی، راه اندازی خواهد شد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}