شهر لیوبلیانا پایتخت اسلوونی چه جاذبه‌های گردشگری دارد؟

صافی - کشور اسلوونی در جنوب قاره اروپا قرار دارد و پایختت آن، شهر لیوبلیانا است. این کشور در سال ۱۹۹۱ جزئی از کشور یوگسلاوی بود. این کشور در حوزه اقتصاد و وضعیت اجتماعی مردم، در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

شهر لیوبلیانا که پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است، دارای مکان‌های زیاد گردشگری می‌باشد که این کشور را برخلاف جمعیت کمش، به کشوری پیشرفته در حوزه صنعت گردشگری تبدیل کرده است. هم‌چنین این کشور به دلیل داشتن آب و هوای متنوع از کشورهای دارای محبوبیت، برای گردشگران است. در شمال این کشور آب و هوای سرد و کوهستانی و در جنوب اسلوونی، آب و هوای معتدل و مناسبی، برقرار است. جمعیت اسلوونی نیز حدود دو میلیون و پنجاه هزار نفر است.

ما در این مقاله به بررسی جاذبه‌های گردشگری شهر لیوبلیانا که پایتخت اسلوونی است می‌پردازیم و توضیحی مختصر نیز درباره این جاذبه‌ها به شما ارائه میدهیم.

قلعه لیوبلیانا

Ljubljana Castle

این قلعه ۹۰۰ ساله که در بالای تپه‌ای در شمال شهر لیوبلیانا قرار دارد، از جاذبه‌های پرطرفدار و اصلی این شهر است. شما با استفاده از قطار کابلی که در این قلعه قرار دارد، می‌توانید به این قلعه برسید.

هم‌چنین برج‌ و باروهای این قلعه، چشم‌اندازی زیبا برای این شهر محسوب می‌شوند. در این مکان تاریخی دو موزه، دو رستوران و یک کافی‌شاپ قرار دارد که برای ارائه خدمات به گرشگران، ساخته شده‌اند.

پل لیوبلیانا

Ljubljana Bridge

این پل سه‌گانه و معروف که در زبان اسلونی به نام Plečnik معروف است، از عالی‌ترین آثار معماری این شهر به شمار می‌آید.

این پل در مرکز این شهرقرار دارد و توسط معمار مشهور جهان به نام Jože Plečnik طراحی و ساخته شده است.

هم‌چنین خانه این معمار بزرگ نیز امروزه به موزه تبدیل شده است که شما در آن می‌توانید از خانه شخصی و اقلام و وسایل این مهندس و معمار، دیدن کنید.

پل اژدها

dragon bridge

اژدها از قرون وسطی تاکنون نماد شهر لیوبلیانا بوده است. این نماد که در مرکز این شهر قرار دارد بر روی پل این شهر قرار دارد.

این مجسمه که نماد یک اژدهای بالدار می‌باشد در سال ۱۹۰۱ بر روی این پل ساخته و قرار داده شد. اگر به کشور اسلوونی سفر کردید، حتما از این پل تاریخی دیدن کنید تا حسرت دیدن این پل شگفت‌انگیز در شما، به وجود نیاید.

کلیسای جامع (کلیسای سنت نیکولاس)

Cathedral photo

این کلیسا که مقر فرماندهی ادوارد لیوبلیان بوده است از مهم‌ترین کلیساهای این شهر است. این کلیسا در ابتدا توسط کلیسای روم اشغال شده بود.

هم‌چنین در سال ۱۳۶۱ میلادی یک آتش‌سوزی عظیم و گسترده در این مکان رخ داد و این کلیسا بعد از این حادثه به سبک معماری گوتیک، بازسازی شد.

تغییرات عمده در ساختار این کلیسا در سال ۱۴۶۱ انجام شد و این کلیسا به یک کلیسای جامع تبدیل شد. اما این کلیسا دوباره در سال ۱۴۶۹ نیز سوزانده شد. در آتش‌سوزی آخر این کلیسا، به گفته تاریخدانان، احتمالا ترک‌های عثمانی نقش داشته‌اند.

تالار شهر

Town Hall Ljubljana

این تالار زیبا که در محل شهرداری شهر لیوبلیانا قرار دارد، یک کاخ استثنایی در این شهر به حساب می‌آید. درمقابل این تالار نیز، آبنماهای زیبا و معروف فرانچسکو رابا، که توسط سبک معماری رومی ساخته شده‌اند، به چشم می‌آیند.

در این مکان در روزهای شنبه، شما می‌توانید با تورهای گشت و گذاری که توسط شهرداری این شهر برگزار می‌شوند، به بازدید از این مکان زیبا و تاریخی مشغول شوید.

پارک تیوولی

Tivoli Park

این پارک که در مرکز شهر لیوبلیانا قرار دارد، ار مکان‌های مهم این شهر برای ارتباطات اجتماعی و هم‌چنین پیدا کردن آرامش به شمار می‌آید.

این پارک با داشتن مسیرهای پیاده‌روی در دامنه‌های تپه رزنیک، در حالی ‌که شما در مرکز شهر قرار دارید حس و حال طبیعت جنگلی را به شما می‌دهد و تجربه‌ای بینظیر از این شهر و این پارک در ذهن شما ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/