4:52 1403/02/16
امام جمعه مرند:

شیرینی عید غدیر را برای مردم ملموس تر کنیم

صافی نیوز – مرند – امام جمعه مرند بر ضرورت ملموس کردن شیرینی عید غدیر برای مردم تاکید کرد و گفت: برنامه های غدیر را عامل وحدت ملت کنیم.

به گزارش صافی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، امروز در جلسه هماهنگی بین المللی غذیر شهرستان مرند که با حضور مسئولان برگزار شد، بر ضرورت باشکوه برگزار شدن جشن های غدیر تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه های غدیر را عامل وحدت ملت کرده و از سخنان اختلاف انگیز خودداری کنیم.

وی حضرت علی(ع) را بزرگ ترین شهید وحدت جهان اسلام دانست و ادامه داد: عیدالله الاکبر راجع به هیچ عیدی در اسلام گفته نشده اما عید غدیر با این عنوان بیان شده است.

امام جمعه مرند تاکید کرد: هیئات عزاداری بگذارند جشن های ماه ذی الحجه باقی بماند و قبل از آغاز ماه محرم اقدام به عزاداری نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده گفت: عید غدیر ظرفیت بزرگی نه تنها برای جهان اسلام و تشیع بلکه برای انسانیت و بشریت است و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید فضای شهر را غدیری کنیم، تصریح کرد: شهرداری می تواند با اقداماتی، شیرینی عید غدیر را برای مردم ملموس تر کند، استفاده رایگان مردم از تاکسی ها و درمانگاه در عید غدیر از آن جمله اقدامات است.

امام جمعه مرند اذعان داشت: باید خدا را شاکر باشیم که نظام و رهبری غدیری داریم و باید تلاش کنیم به سمت اهداف غدیری حرکت کنیم.

برگزار کارگاه غدیرپژوهی در مرند

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان مرند نیز در این جلسه به تشریح برنامه های این اداره پرداخت و گفت: کارگاه آموزشی غدیرپژوهی با موضوعاتی از قبیل معرفتی و امام شناسی به صورت نیم روزه برگزار می شود و اگر ادارات آمادگی داشته باشند این کارگاه را برای کارکنان خود برگزار کنند، اداره تبلیغات اسلامی اقدام خواهد کرد.

حجت الاسلام مظفر رجب زاده همچنین از برگزاری مسابقه پیامکی خبر داد و افزود: متن خطبه غدیر بر روی سایت بارگذاری شده و مسابقه ای در این زمینه برگزار می شود که علاقمندان می توانند پاسخ این سوالات را به سامانه پیامکی اداره تبلیغات ارسال کنند.

وی بر ضرورت مردمی برگزار شدن جشن های غدیر تاکید کرد و اظهار داشت: بیشتر هیئات مذهبی شهرستان مرند در ایام دهه کرامت اقدام به برگزاری جشن و مراسم می کنند و اگر از برخی هیئات مذهبی حمایت شود می توانند تجمع هزاران نفری به این مناسبت در سطح شهر داشته باشند.

کمیته مردمی غدیر تشکیل شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرند نیز خواستار تشکیل کمیته مردمی عید غدیر متشکل از ائمه جماعات شاخص شهرستان در مرند شد.

حجت الاسلام تقی زاده همچنین برگزاری جشن غدیر در مساجد، اجرای پاتوق های فرهنگی در پارک ها و برگزاری مسابقه خطبه غدیر را از اقداماتی دانست که می توان در این ایام انجام داد.

حجت الاسلام رحیم اختیاری رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند نیز از کمک به نیازمندان و دستگیری از فقرا به مناسبت دهه ولایت در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: باید جشن های غدیر و قربان را به صورت مردمی برگزار کنیم.

همچنین معاون آموزش و پرورش شهرستان مرند از برگزاری مسابقه ای ویژه دانش آموزان و فرهنگیان خبر داد و گفت: مسابقه ای با محوریت نهج البلاغه ویژه دانش آموزان و فرهنگیان برگزار شده و جوایز نفیسی از جمله سفر زیارتی به برگزیدگان اهدا می شود.

وی تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی هنری و قرآن و عترت شهرستان مرند و برپایی ایستگاه صلواتی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در دهه ولایت برشمرد.

کاهش عوارض شهری به مناسبت عید غدیر

همچنین شهردار مرند از تزئین چهره شهر به مناسبت ایام غدیر و قربان خبر داد و گفت: چند جنگ شادی در پارک های شهر مرند و فرهنگسرای شهرداری به مناسبت ایام دهه کرامت برنامه ریزی شده است.

حسین کاوه تصریح کرد: تلاش می کنیم در صورت تصویب شورای اسلامی شهر مرند، کاهش عوارض شهری را در طول این ماه اجرا کنیم.

جانشین ناحیه سپاه مرند نیز اظهار داشت: چند اکیپ درمانی به مناطق محروم شهرستان مرند اعزام شده و ویزیت رایگان در درمانگاه سپاه انجام خواهد شد.

کریم خوش ترکیب افزود: محفل انس با قرآن و عترت(ع) نیز به مناسبت عید غدیر و عید قربان تدارک دیده شده است.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *