تجزیه و تحلیل امتحانات دی ماه برگزار شد :

شیمی و هندسه درسهای سخت دانش آموزان پایه دوازدهم ناحیه ۲ خرم آباد

صافی نیوز / درجلسه ای امتحانات دی ماه دانش آموزان پایه دوازدهم ناحیه دو خرم آباد تجزیه وتحلیل شد.

به گزارش صافی، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با  بیان اینکه تجزیه و تحلیل صحیح و اصولی امتحانات منجر به شناسایی نارسایی ها ونقاط ضعف دانش آموزان و درنهایت به ارتقا سطح علمی  آنان می انجامد گفت : با برنامه ریزی مطلوب و رفع نواقص می توانیم سطح آموزشی را ارتقا دهیم و شاهد درخشش دانش آموزان استان در کسب رتبه های علمی باشیم.

رضا عزتی تقویت حس رقابت بین دانش آموزان و تشویق ، ترغیب و همچنین ایجاد انگیزه بین آنان را مهم دانست افزود : دست اندرکاران آموزش و پرورش و همه عوامل بحث ارتقا سطح علمی دانش آموزان را اولویت خود قرار دهند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکند.

این جلسه که با حضور  مدیر، معاون آموزش متوسطه و کارشناس مسئول سنجش و ارزیابی  آموزش و پرورش ناحیه ۲ خرم آباد و کارشناسان آموزش متوسطه استان برگزار شد امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی ناحیه ۲ خرم آباد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

در آموزش و پرورش لرستان ۳۲ شاخص برای ارتقا سطح علمی دانش آموزان هدف گذاری شده است که آموزش و پرورش ناحیه ۲ با تحقق ۷۵ درصد ، عملکردی نسبتا رضایت بخش داشته است.

بطوری که در تجزیه تحلیل و مقایسه  امتحانات دی ماه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱  این ناحیه در رشته علوم تجربی ۱۴/۲ نمره ، رشته ریاضی ۳۱/۰ نمره و رشته انسانی با میانگین ۴۳/۰ نمره در میانگین کل معدل دانش اموزان رشد داشته است.

دروس زبان خارجه و شیمی در رشته تجربی ، و درسهای  سلامت وبهداشت ، هندسه و شیمی در رشته ریاضی از جمله دروسی بود که دانش آموزان این ناحیه نسبت به میانگین استان نمره کمتری کسب کرده بودند که قرار شد با برگزاری کلاس های آموزشی و یادگیری مجدد و دوره های جمع بندی این دروس تقویت شود.

انتهای پیام/