صدور رای پرونده الینا/ مقصران به پرداخت دیه و سه سال ویزیت رایگان محکوم شدند

صافی - «الینا فروتن» دختر ۶ ساله گرگانی، ۱۴ اردیبشهت ۹۵ پس از انجام عمل جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان به کما رفت و بعد از چند ماه، ۲۲ مرداد همان سال از دنیا رفت.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قضات شعبه ی اول دادگاه تجدیدنظر استان پس از اعلام نظر هیئت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور، دو پزشک متخصص، پزشک مسئول فنی شیفت شب بیمارستان و سه پرستار پرونده الینا را مقصر شناختند.

هادی هاشمیان افزود: بر اساس رای دادگاه متخصص بیهوشی به علت پاره کردن سینوس پریفرم ۵۰ درصد مقصر شناخته شد و باید نیمی از دیه را بپردازد.

فوق تخصص ریه کودکان هم به علت مراقبت ناکافی و واگذاری مراقبت بیمار به رزیدنت بی تجربه به میزان ۲۰ درصد مقصر است و به همین میزان باید دیه بپردازد.

سه پرستار وقت بیمارستان هم به علت توجه کافی نکردن به بیمار و اطلاع ندادن به موقع وضعیت کودک به پزشکان، هر کدام ۵ درصد مقصرند و دادگاه هر کدام از آنان را به پرداخت ۵ درصد دیه محکوم کرد.

هاشمیان ادامه داد و گفت: بر اساس رای دادگاه مسئول فنی وقت بیمارستان هم به علت کنترل نکردن ریکاروری و استفاده از لوله های نامناسب ،۱۵ درصد مقصر شناخته شد و باید به همین میزان نصف دیه را با توجه به ماه حرام بپردازد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه این سه پزشک را از جنبه ی عمومی جرم هم به حبس تعزیزی محکوم کرد اما بر اساس قانون جایگزین حبس باید مدت سه سال، بیماران نیازمند را رایگان ویزیت کنند.

وی افزود: واحد اجرای احکام کیفری گرگان و دانشگاه علوم پزشکی استان بر اجرای این رای نظارت می کنند.

به گفته هاشمیان، این رای قطعی است.

انتهای پیام/