صدور کارت های بازرگانی غیر مجاز در بهمن و اسفند سال گذشته/ در صورت عدم رفع شبهات شاهد موج انصراف خواهیم بود

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در خصوص صدور کارت‌های یک روزه و فاقد شرایط گفت: صحبت‌هایی در خصوص صدور کارت‌های بازرگانی یک روزه و فاقد شرایط مطرح شده است که البته موثق نیست اما صحبت این است که یک سری کارت غیر مجاز در بهمن و اسفند سال گذشته صادر شده است که […]

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در خصوص صدور کارت‌های یک روزه و فاقد شرایط گفت: صحبت‌هایی در خصوص صدور کارت‌های بازرگانی یک روزه و فاقد شرایط مطرح شده است که البته موثق نیست اما صحبت این است که یک سری کارت غیر مجاز در بهمن و اسفند سال گذشته صادر شده است که انجمن نظارت در حال پیگیری آن است.

مجید رضا حریری نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص انصراف یحیی آل اسحاق از کاندیداتوری اتاق بازرگانی تهران گفت: من امروز صبح با ایشان صحبت کردم و تا آنجایی که اطلاع دارم ایشان از کاندیداتوری اتاق انصراف نداده‌اند البته بهترین شخص برای تایید یا تکذیب این خبر، خود ایشان هستند.

وی ادامه داد: به نظر نمی‌رسد که در این مرحله شخصی از انتخابات اتاق انصراف دهد زیرا هنوز نتیجه تایید صلاحیت‌ها از سوی انجمن نظارت نیامده و اگر کسی این کار را بکند این شبه به وجود می‌آید که به خاطر تایید نشدن از سوی انجمن نظارت خواسته است از انتخابات کنار بکشد که این شرایط خوبی را برای فرد منصرف درست نمی‌کند.

وی افزود: اینکه موج انصراف هم اکنون در بین کاندیداهای اتاق وجود دارد را نمی‌توان کتمان کرد که اجرایی شدن آن بعد از تایید صلاحیت‌ها عملی خواهد شد مهمترین دلیل به وجود آمدن این موج به وجود آمدن شبهه در سلامت انتخابات اتاق است. صحبتی که الان مطرح شده است این است که یک نوع انحصار در انتخابات دیده می‌شود و قرار است برخی به صورت مهندسی شده وارد اتاق شوند. طبیعی است وقتی شرایط اینگونه باشد دیگر لزومی ندارد که در انتخابات اتاق شرکت کرد به شخصه اگر برای من سالم بودن انتخابات محرز نشود از شرکت در آن خودداری خواهد کرد و انصراف خواهم داد.

حریری در خصوص صدور کارت‌های یک روزه و فاقد شرایط گفت: صحبت‌هایی در خصوص صدور کارت‌های بازرگانی یک روزه و فاقد شرایط مطرح شده است که البته موثق نیست اما صحبت این است که یک سری کارت غیر مجاز در بهمن و اسفند سال گذشته صادر شده است که انجمن نظارت در حال پیگیری آن است خوشبختانه کسانی که در این انجمن هستند افراد موجهی هستند و مورد وثوق بخش خصوصی و امیدوارم انجمن اینگونه شبهات را رفع کند.