صندوق بازنشستگی از همسان‌سازی حقوق تا خدمات رفاهی و فرهنگی

صافی نیوز / صندوق بازنشستگی کشوری با بیش از یک و نیم میلیون نفر بازنشسته تحت پوشش خدمات متنوعی را در حوزه های رفاهی و اجتماعی و فرهنگی ارایه می کند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، بیش از ۱.۵ میلیون نفر بازنشسته دستگاه های دولتی تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه ای کشور پس از سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و در مقابل حدود یک میلیون نفر شاغل نیز کسورپرداز این صندوق هستند.

منابع درآمدی صندوق بازنشستگی کشوری شامل کسورات حقوقی بازنشستگان و جرایم مرتبط با آن، درآمد حاصل از سرمایه گذاری، تعهدات دولت، سایر درآمدها است. از سوی دیگر، صندوق بازنشستگی کشوری انجام تعهداتی چون پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین مشترک، همسان سازی حقوق و پرداخت کمک هزینه عائله‌مندی، امور رفاهی و فرهنگی، بیمه تکمیلی درمان و استرداد کسور اشتباه را در قبال ذینفعان خود برعهده دارد.

خدمات ارایه شده در صندوق بازنشستگی کشوری شامل :خدمات بیمه ای (بیمه تکمیلی درمان، بیمه تکمیلی عمر و حوادث و دریافت خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی در منزل)، تسهیلات مالی (وام ازدواج، وام ضروری، تسهیلات خرید سهام و چاپ رسید سهام بیمه ملت) و خدمات اجتماعی و رفاهی (استفاه از اماکن ورزشی و اقامتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خان های امید) و طرح یاری است.

صندوق بازنشستگی کشوری به منظور رفاه حال بازنشستگان و وظیفه‌بگیران ارجمند، طرح‌های رفاهی و معیشتی گوناگونی را به اجرا گذاشته که پیوسته بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود.

طرح یاری

طرح یاری شامل ۱۲بسته است که در بسته اول تسهیلات خرید از فروشگاه‌های رفاه را شامل می شود که ارایه تسهیلات ۱۲ میلیون ریالی برای خرید از فروشگاه‌های رفاه (سه نوبت) نوبت اول: اسفند ۱۳۹۹ و نوبت دوم: تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ ارایه شده است.

بسته دوم این طرح هم تخفیف محصولات شرکت کفش ملی با تخفیف ۱۲ درصدی خرید است که محصولات کفش ملی نوبت اول: اسفند ۱۳۹۸ارایه شد و نوبت دوم هم به زودی اعلام می‌شود.

بسته سوم تخفیف شرکت فروشگاه‌های افق کورش با تخفیف ۳.۵ درصدی خرید کالا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش است که از فروردین ۱۳۹۹ به مدت نامحدود آغاز شده است و بسته چهارهم شامل :تخفیف محصولات شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) با تخفیف ۲۱.۵ درصدی خرید محصولات پگاه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش از فروردین ۱۳۹۹ به مدت نامحدود است و بسته پنجم هم شامل: تسهیلات بیمه ملت با خرید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خودرو، بدنه خودرو، آتش‌سوزی منازل مسکونی و بیمه عمر و حادثه از شرکت بیمه ملت به صورت قسطی و با تخفیف است که از اردیبهشت ۱۳۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ (با قابلیت تمدید) بوده است.

در بسته ششم طرح یاری هم تخفیف گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی با تخفیف ۳۵ تا ۵۰ درصدی و شامل هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سراسر کشوراز نیمه شهریور ۱۳۹۹ تا نیمه شهریور۱۴۰۰ است و بسته هفتم خرید قسطی لوازم خانگی ایرانی در اقساط ۶۰ ماه از ۲۰ مهر ۱۳۹۹ قرار دارد و در بسته هشتم هم حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی فرزندان بازنشستگان (حمپاد) با تسهیلات وام ۳۰ میلیون ریال (برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد) و ۵۰ میلیون ریال (برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری) از ۱۱ آبان‌ماه تا ۳۰ آذرماه به اجرا درآمده است.

بسته نهم این طرح هم استخدام فرزندان بازنشستگان کشوری در مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش با استخدام ۲۰۰۰ نفر از فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری و نیز فرزندان معلول بازنشستگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش ارایه می شود.

بسته دهم طرحی ازخدمات دندانپزشکی بیمه ملت شامل :ارایه تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی خدمات دندانپزشکی توسط بیمه ملت پایین تر از تعرفه بازار و در اقساط ۱۱ ماهه از اول اسفند ۱۳۹۹ارایه شده است و در بسته یازدهم طرح یاری خدمات گردشگری و سفر خدمات جامع گردشگری با تخفیف و تقسیط تا ابتدای فروردین ۱۴۰۲ارایه می شود ودر بسته دوازدهم هم خدمات ویژه امداد خودروی ایران برای بازنشستگان کشوری با ارائه خدمات امداد خودرو ایران با تخفیف و تقسیط مستمر را شامل می شود.

انتهای پیام/