فرماندار هشترود تاکید کرد:

ضرورت آموزش همگانی برای مواجهه با بحران در هشترود

صافی نیوز - هشترود- فرماندار هشترود بر ضرورت آموزش همگانی برای مواجهه با بحران در هشترود تاکید کرد و گفت: اساس کار در مدیریت بحران پیشگیری است.

به گزارش صافی نیوز، امین امینیان شامگاه روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران هشترود با بیان اینکه خسارات و تلفات بالای ناشی از بارش باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها در روزهای آغاز سال جاری، دوباره اهمیت مواجه صحیح با بحران را یادآوری کرد گفت: متاسفانه در ابتدای امر بدلیل پاره‌ای از ناهماهنگی‌ها بین دستگاه‌ها و … خدمات رسانی به مناطق آسیب دیده با مشکلاتی مواجه شد اما آنچه که بیش‌تر جلب توجه می‌کرد ضعف در انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت ضوابط و مقررات قانونی به منظور جلوگیری از وقوع بحران بود.

وی ادامه داد: این مسئله‌ باعث شد قانون مدیریت بحران مجددا در دولت و مجلس مورد بازنگری قرار گرفته و نهایتا قانون جدید توسط رئیس جمهور ابلاغ شود که در آن بصورت جزئی وظیفه تک تک دستگاه‌های عضو مشخص شده و بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه قویا تاکید شده است.

وی افزود: بر همین اساس قانون فرماندار را به عنوان رئیس ستاد بحران در شهرستان مشخص نموده که تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، همچنین تمامی قوای نظامی و انتظامی و نهادهای زیر نظر رهبر معظم انقلاب به اذن ایشان در زمانی که اعلام وضعیت بحرانی می‌شود ملزم هستند در خدمت ستاد بحران درآمده و از دستورات صادره تمکین و پیروی کنند.

فرماندار هشترود گفت: با انجام صحیح اقدامات پیشگیرانه امکان وقوع بحران به حداقل کاهش می‌یابد و هزینه‌های پیشگیری به مراتب کم‌تر از مقابله و بازسازی است و هیچگونه هزینه جانی و معنوی نیز در پی ندارد.

 وی بر همین اساس از دستگاه‌های مربوطه خواست تا در خصوص ساخت و سازها تمامی استانداردهای ایمنی را رعایت نمایند، از ارائه هرگونه مجوز به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها جلوگیری کرده و با خاطیان برابر قانون برخورد کنند.

وی خاطر نشان کرد: برابر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی میزان بارش‌ها در نیمه دوم سال جاری بالا خواهد بود و هم اینکه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه ضرورت داشتن آمادگی حداکثری بمنظور مقابله با بحران را بیش از پیش نمایان می‌کند که بر همین اساس لازم است تدابیر لازم اتخاذ شود.

انتهای خبر/