طراحی ابزارهای کنترل تورم و محافظت از قدرت خرید مردم

رئیس کل بانک مرکزی گفت: این بانک با تمام توان در پی طراحی، تصویب و به کارگیری ابزارهای لازمی است که بتواند نرخ تورم را کنترل و قدرت خرید مردم را محافظت کند. به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تورم، در شرایط کنونی اقتصاد، دغدغه مهم کشور […]

رئیس کل بانک مرکزی گفت: این بانک با تمام توان در پی طراحی، تصویب و به کارگیری ابزارهای لازمی است که بتواند نرخ تورم را کنترل و قدرت خرید مردم را محافظت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تورم، در شرایط کنونی اقتصاد، دغدغه مهم کشور است. البته تورم در ایران کلا ریشه تاریخی داشته و عمدتا ناشی از نوع سیاست های اقتصادی و مبتنی بر تبدیل ریالی درآمدهای نفتی کشور و تخصیص بخش مهمی از ارزهای ناشی از آن به واردات غیرضروری یا پروژه های غیرمولد بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین عنوان کرد: بر کسی پوشیده نیست که مهار مستمر اسب سرکش تورم در گرو تعامل جدی سیاست های مالی و پولی و نیز دسترسی بانک مرکزی به ابزارهای قوی و روزآمد است. در کنار تلاش های ماه های اخیر برای خنثی سازی تاثیرات تحریم، ساماندهی بازار ارز و بهبود ارزش پول ملی، بانک مرکزی با تمام توان در پی طراحی، تصویب و به کارگیری ابزارهای لازمی است که بتواند نرخ تورم را کنترل و قدرت خرید مردم را محافظت کند.

همتی در بخش پایانی پیام خود نوشت: ساماندهی اعتبارات بانکی، مدیریت قیمت پول با استفاده از عملیات بازار باز و کنترل نوسانات نرخ ارز، هر کدام قدم های جدی برای کنترل نرخ تورم است که بانک مرکزی بر اساس قواعد علم اقتصاد آنها را پیش می برد.

انتهای پیام/