طرح آمارگیری مسکن روستایی در اردبیل اجرا می‌شود

صافی - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: به منظور دستیابی به عمران و آبادی روستاها در کم‌تزین زمان ممکن و با برنامه‌ریزی مناسب طرح آمارگیری مسکن روستایی در اردبیل اجرا می‌شود.

فرهاد سبحانی بعد از ظهر امروز در بازدید از مساکن در حال احداث مناطق محروم اردبیل اظهار داشت: به منظور دستیابی به عمران و آبادی روستاها در کم‌تزین زمان ممکن و با برنامه‌ریزی مناسب طرح آمارگیری مسکن روستایی در اردبیل اجرا می‌شود که در این زمینه 289 روستای نمونه استان با بیش از 5 هزار واحد مسکن مشمول این طرح هستند.

وی با اشاره به این که مصاحبه مستقیم در این طرح مبنای کار قرار دارد بیان کرد: تمام تلاش و جدیت ما بر این است که بتوانیم با مصاحبه مستقیم با خانوار ساکن و تکمیل پرسشنامه طرح و اطلاعات آبادی در راستای تکمیل پرسشنامه مربوط به این طرح با جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز در راستای تحقق اهداف مورد نظر به شکل مناسب عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: 40 نفر به عنوان آمارگیر ما را در راستای اجرای این طرح همکاری خواهند کرد که در این زمینه با پاسخگویی به برخی مسائل انتظار می‌رود شاهد آبادانی واحدهای مسکونی در روستاها و مناطق کم برخوردار استان باشیم که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت و حیاتی است.

سبحانی تصریح کرد: ارائه تسهیلات با هدف نوسازی و بهسازی مساکن روستایی و استفاده در سطح استان و کشور برای ما حائز اهمیت است و هم‌اکنون با جمع‌آوری آمار و اطلاعات در نظر داریم تا از وضعیت آبادی‌ها و خصوصیات کمی و کیفی مساکن روستایی آگاه بوده و با دستیابی به شناخت کامل مشکلات و موانع را از سر راه برداریم.

وی اظهار کرد: بعد از آمارگیری و به دست آوردن اطلاعات لازم و کافی فاز بعدی این طرح برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شده و با برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی به دنبال عملیاتی کردن این پروسه خواهیم بود که این مسئله در حال حاضر برای بسیار حائز اهمیت است.