سرپرست وزارت بهداشت:

طرح بسیج همگانی در حوزه سلامت اجرا می شود

صافی - سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر تلاش برای خدمت رسانی به مردم و به ویژه محرومین تاکید کرد و گفت: طرحی در این زمینه با عنوان«بسیج همگانی» را در دست اقدام داریم.

سعید نمکی عصر روز جمعه در حاشیه بهره برداری از طرح های بهداشتی و درمانی در شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بسیج همگانی برای کاهش بیماری های غیر واگیر اولویت دار مانند دیابت، قلبی و عروقی و انواع سرطان هاست تا در کنار پیشگیری، هزینه این بیماری ها را برای مردم کاهش دهیم.

وی با اشاره به ادامه طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: منابع مورد نیاز این طرح به طور قطع تامین می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما باید منابع مدیریت شوند.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازنگری در برخی از بسته های طرح تحول نظام سلامت خبر داد و اضافه کرد: بسته های مختلفی از جمله کاهش پرداخت ها از جیب بیماران، حمایت بیماران صعب العلاج و خاص و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به شدت در ادامه اجرای این طرح تقویت خواهد شد.

وی در مورد موضوع پرداخت فرانشیز از سوی بیماران زیر پوشش تامین اجتماعی در کاشان تصریح کرد: به دنبال گفت و گوهایی که با رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد بدهی های گذشته داشتیم، موضوع دریافت فرانشیز منتفی شد.

نمکی همچنین به طرح های نیمه تمام آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: اولویت بودجه ای بر اساس پیشرفت طرح ها و امکان بهره برداری از آنها تا پایان سال ۹۸ می باشد و با توجه به اینکه خیرین این شهرستان بیشترین حمایت ها را از به حوزه بهداشت و درمان کشور دارند، کمک ویژه ای خواهیم داشت.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شرکت در آیین بهره برداری از چهار طرح و بازدید از طرح های بیمارستان های امام حسن مجتبی (ع) و ثامن به شهرستان آران و بیدگل سفر کرده است.

انتهای پیام/