به همت اداره بهزیستی؛

طرح «مانا» در مرند اجرا شد

صافی نیوز - مرند – طرح مانا به همت اداره بهزیستی مرند در اردوگاه منطقه یام این شهرستان به اجرا درآمد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند، در گفتگو با صافی نیوز، گفت: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) به همت اداره بهزیستی مرند با برپایی اردوی یک روزه نوجوانان در منطقه یام این شهرستان اجرا شد.

حسین محمدزاده افزود: در جلساتی که با این نوجوانان برگزار می‌شود آنها با نوشتن پروژه‌هایی، مشکلات خانواده، شهر و یا محله را از دیدگاه خودشان نوشته و راهکارهایی ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح نوعی تمرین برای مشارکت ورزی در حل مسائل و مشکلات نوجوانان و یا مشکلات آنها با والدین خود است.

رئیس بهزیستی شهرستان مرند همچنین با تشریح چگونگی اجرای طرح مانا ابراز داشت: طرح مانا در قالب ۳ محور آموزش مهارت‌های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف شهری و روستایی به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهرهاست که از طریق پایگاه سلامت اجتماعی اداره بهزیستی مرند به تعداد ۴۰ نفر انتخاب شدند.

d8b7d8b1d8ad d985d8a7d986d8a7 d8afd8b1 d985d8b1d986d8af d8a7d8acd8b1d8a7 d8b4d8af 5d6fca28243dd

محمدزاده ادامه داد: این طرح به صورت کارگاهی و عملی جامعه هدف را پوشش می‌دهد و در ۱۲ جلسه طراحی شده و در این کارگاه‌ها مهارت‌های ارتباطی و کارگروهی نوجوانان تقویت می‌شود و آنها شیوه تبدیل چالش‌ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در این طرح، مشارکت جویی به عنوان کلید پیشگیری در نظر گرفته شده است، اذعان داشت: این طرح با آموزش تسهیل گران، اجرای فرایند یادگیری مشارکتی نوجوانان و حمایت یابی و پشتیبانی از اقدامات مشارکتی نوجوانان تحقق می‌یابد.

انتهای خبر/