معاون فرهنگی بنیاد بین المللی اسراء:

طرح ملی «ملکوت» در مرند اجرا می شود

صافی - معاون فرهنگی بنیاد بین المللی اسراء از اجرای طرح ملی «ملکوت» با همکاری نهادهای فرهنگی تاثیرگذار در شهرستان مرند خبر داد.

مرند – معاون فرهنگی بنیاد بین المللی اسراء از اجرای طرح ملی «ملکوت» با همکاری نهادهای فرهنگی تاثیرگذار در شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل خراسانی معاون فرهنگی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند که با حضور امام جمعه مرند و یامچی و فرماندار ویژه مرند برگزار شد، با اشاره به ظرفیت فرهنگی شهرستان مرند اظهار داشت: سال ۱۳۹۰ مقام معظم رهبری در اجلاسیه سالانه خبرگان رهبری، مطالبه جدی را از حوزه های علمیه و مراجع تبیین کردند که به علت تاثیرگذاری مراجع دینی به مسائل فرهنگی ورود پیدا کنند.

وی افزود: آیت الله جوادی آملی بعد از انقلاب اسلامی در تمامی مسائل فرهنگی حضور موثر داشتند و اخیرا در جمع اساتید رشته تفسیر حوزه گفتند یکی از وظایف اساتید تفسیر این است که نیازهای جمهوری اسلامی را رصد کرده و به قرآن و عترت عرضه و پاسخ آن را به جامعه ارائه کنند.

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی اسراء ادامه داد: تفسیر المیزان قرار بود ۸ جلد باشد اما با توجه به مسائل روز، تفسیر المیزان به ۲۰ جلد افزایش پیدا کرد، تفسیر «تسنیم» نیز که به عنوان تفسیر برگزیده جهان اسلام انتخاب شده به ۸۵ جلد رسیده است.

خراسانی با اشاره به اهمیت تبیین سبک زندگی اسلامی گفت: کتاب «مفاتیح الحیات» آیت الله جوادی آملی که به ارتباط انسان با دیگران و طبیعت پرداخته، بر روی محور سبک زندگی اسلامی اشاره دارد و در حوزه نشر کشور از کتاب های موفق بوده است، در این کتاب بیش از ۶ هزار حدیث شناسایی شده است.

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه بحث خانواده در سبک زندگی اسلامی یکی از بحث های مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در آسیب های اجتماعی موفق باشیم باید در حوزه خانواده اقداماتی انجام داد، چرا که دشمن دست روی این نقطه گذاشته است.

وی افزود: الگوی بازار اسلامی از دیگر مباحث طرح ملی «ملکوت» اظهار داشت: کتابی در این موضوع تا پایان امسال به زیور چاپ آراسته می شود و دوره های آموزشی نیز ویژه کسبه با محوریت مسائل بازار اسلامی در حال برگزاری است.

خراسانی در ادامه آموزش و پرورش و دانشگاه ها را از نهادهای تاثیرگذار کشور دانست و عنوان کرد: هویت علم از مباحث مطرح شده در طرح ملی «ملکوت» است، به فرموده آیت الله جوادی آملی ما علم غیردینی نداریم چرا که علم روی فعل خدا کار می کند.

دبیر اجرایی جشنواره ملی ملکوت همچنین از اجرای بخش جشنواره ای در این طرح خبر داد و گفت: یک اثر مادر شناسایی و آسان سازی می شود، به عنوان مثال یک کتاب چند صد صفحه ای به صورت خلاصه در اختیار نهادهای تاثیرگذار گذاشته شده و مسابقه کتابخوانی با محوریت محتوای این کتاب برگزار می شود.