بخشدار مرکزی مراغه:

طرح های عمرانی به ارزش ۶.۹ میلیارد تومان در بخش مرکزی مراغه افتتاح می شود

صافی نیوز / بخشدار بخش مرکزی مراغه از افتتاح بیش از ۶.۹ میلیارد تومان طرح عمرانی در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش صافی، مصطفی مجیدی بخشدار بخش مرکزی مراغه با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان برای اجرای ۱۲۰ طرح با همکاری اهالی روستاها و از محل اعتبارات دهیاری‌ها هزینه شده است.

وی افزود: آسفالت‌ریزی در روستاهای تازه‌کند قاسم‌خان، اصفهانجیق، امیر، آغاجری، بهنق، تازه سفلی، تازه‌کند علیا، چایباغی، چکان، چوان علیا، چوانباغ، داش‌آتان، زنق، سرج، سنوکش، طالبخان، علویان، علی‌آباد، قراتلو، قره‌ناز علیا، قلعه خالصه، قیه‌بلاغی، کهجوق، میمونق و نرج‌آباد با متراژ کلی ۴۸ هزار مترمربع و سه میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان هزینه از مهمترین پروژه‌های عمرانی است.

بخشدار بخش مرکزی مراغه به اجرای پروژه جدول‌گذاری در ۲۰ روستای این بخش نیز اشاره کرد و گفت: موسی درق، زنق، قوزلوجه، قره‌کند خطب، گل‌تپه، چوانباغ، نرج‌آباد، مغانجیق، تازه‌کند سفلی، تازه‌کند علیا، طالبخان، چکان، کهجوق، چوان‌سفلی، چوان‌علیا، قره برقع، خرمازرد، گل، حاجی‌کرد و خطب از جمله روستاهایی به شمار می‌رود که پروژه جدول‌گذاری با متراژ کلی پنج هزار و ۳۲۰ متر و یک میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان هزینه اجرا شده است.

وی اظهار داشت: اجرای سنگ چینی و کفپوش در پنج روستای کهلان، یایشهری، آشان، چوان علیا و قره برقع با متراژ کلی ۲ هزار و ۵۰ مترمربع و هزینه بیش از ۴۰۹ میلیون تومان و همچنین اجرای دیوار حایل و سنگی در هفت روستای قراتلو، بهنق، سنوکش، قوزلوجه، گل تپه، علویان و شلیلوند با متراژ کلی ۷۵۰ مترمکعب و هزینه ۲۶۳ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های اجرا شده در بخش مرکزی این شهرستان است.

مجیدی ادامه داد: لکه‌گیری آسفالت معابر، شن‌ریزی معابر، ساماندهی آرامستان‌ها، مسیرگشایی، تکمیل ساختمان دهیاری، ساماندهی سطل‌های زباله، برف‌روبی و نمک پاشی‌، جابجایی تیر برق، نصب سرعت‌گیر و تکمیل غسالخانه از جمله دیگر پروژه‌هایی محسوب می‌شود که با یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان هزینه اجرا شده است.

وی افزود: توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات در روستاهای بخش مرکزی از مهمترین دغدغه‌های بخشداری است و این مجموعه نیازمند همکاری و همراهی اهالی، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهاست.

وی با قدردانی از زحمت‌های دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی خاطر نشان کرد: تعامل و همکاری دهیاران و شوراها موجب تسهیل در روند اجرای پروژها شده و این موضوع رضایتمندی مردم بخش را فراهم کرده است.

مصطفی مجیدی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان با تعامل سازنده در راستای توسعه و حل مشکلات روستاها در تلاش هستند و همکاری دستگاه‌های جرایی موجب پیشتازی بخشداری مرکزی در خدمات‌رسانی به روستاییان شده است.

به گزارش صافی، بخش مرکزی مراغه با ۷۴ روستا دارای ۶۵ هزار نفر جمعیت بوده و تمامی روستاهای بخش دارای شورای اسلامی با ۲۱۹ نفر عضو بوده و ۶۸ روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.

انتهای خبر/