نماینده مردم ملکان در مجلس:‏

ظرفیت ویژه بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی/به فرآوری محصول توجه شود

صافی نیوز - تبریز- نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره ای به ظرفیت ویژه بخش کشاورزی در استان گفت: باید به فرآوری ‏محصولات در این استان توجه بیشتری شود.‏

به گزارش صافی نیوز، سلمان خدادادی ظهر جمعه در آیین اختتامیه نمایشگاه توانمندی های شهرستان ملکان شامل انگور و دوشاب در عینالی تبریز گفت: در بخش صنعت و کشاورزی باید سرمایه گذاری ویژه ای انجام شود چرا که این دو بخش در شرایط سخت اقتصادی قطعا می توانند راه گشا باشند به خصوص بخش کشاورزی در استان آذربایجان شرقی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بخش کشاورزی را حوزه ای دانست که می توان در شرایط کنونی به آن تکیه کرد و افزود: علیرغم تمامی تهدیدات، این بخش توانسته به صورت درخشانی کار خود را ادامه دهد.

خدادادی افزود: شهرستان ملکان با دارا بودن ۹ هزار هکتار باغ انگور، سهم خوبی در درآمدزایی در حوزه کشاورزی دارد که اگر توجه بیشتری به فرآوری محصولات شود، قطعا این درآمد می تواند افزایش یابد.

وی با اشاره ای به عملکرد تولید ۲۴ تن در هر هکتار در شهرستان ملکان گفت: باغداران ملکانی با اصول علمی کار تولید را به پیش می برند که این تجربیات می تواند در اختیار باغداران دیگر شهرستان ها نیز قرار گرفته تا میزان تولید محصول انگور استان بیش از پیش افزایش یابد.

گفتنی است شهرستان ملکان با تولید ۱۴۰ هزار تن، بناب با ۳۷ هزار تن و مراغه با ۳۵ هزار تن رتبه های اول تا سوم استان را در نولید انگور ازآن خود کرده اند.

انتهای خبر/