عامل شیوع کرونای جدید در چین اعلام شد

صافی نیوز / مقامات بهداشتی چین عامل شیوع کرونای جدید در این کشور را مسافران و مواد غذایی جدید می‌دانند.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (شنبه) اعلام کرد که منشا شیوع اخیر ویروس کرونا در این کشور مسافران و یا مواد غذایی یخ زده ای بوده‌اند که از خارج از چین وارد این کشور شده‌اند.

ما ژیائووی، وزیر کمیسیون بهداشت ملی این اظهارات را در یک جلسه دولتی مطرح کرد و گفت که این ویروس درحال گسترش به سمت مناطق دورافتاده است.

در بیانیه‌ای که در سایت کمیسیون بهداشت ملی منتشر شده با اشاره به شیوع خوشه‌ای این بیماری در مناطق پکن، سیچوان، لیاونینگ، هبی و هیلونگ جیانگ آمده: ابتلاهای جدید دارای ویژگی های زیر هستند. ابتدا اینکه آنها از خارج وارد چین شده‌اند و مسافران خارجی و یا غذاهای وارداتی یخ زده آلوده عامل این ویروس هستند.

هر چند تعداد مبتلایان همچنان کمتر از زمان اوج شیوع کرونا در اوایل ۲۰۲۰ است اما نزدیک شدن به سال جدید قمری در یک ماه آتی نگرانی مقامات را به همراه داشته است.

افزایش شیوع ویروس کرونا درحالی در چین رخ داده که کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در شهر ووهان چین در قرنطینه به سر می برند. هدف از سفر این گروه تحقیق درباره منشا ویروس کرونا است که باعث کشته شدن نزدیک به دو میلیون نفر در سراسر دنیا شده است.

انتهای خبر/