عرضه گوشت مرغ با قیمت جدید در بازار

صافی نیوز / دولت سیزدهم به منظور حمایت و جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان نرخ جدید هر کیلوگرم مرغ زنده را ۴۴ هزار تومان و گوشت مرغ را کیلویی ۶۳ هزار تومان تعیین کرد، این در حالی است که این محصول در بازار با قیمت مصوب و یا کمتر از آن به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، چهارشنبه هفته گذشته «محسن شیراوند» معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به دلیل افزایش هزینه‌های تولید مرغ و جهت استمرار تولید، قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان ۶۳ هزار تومان اعلام کرد در حالی که پیش از این قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه گرم در بازار ۶۱ هزار و ۹۹۰ تومان تا ۶۳ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد و شرایط بازار نشانگر وفور گوشت مرغ در بازار است و هیچ کمبودی دیده نمی‌شود.

البته برخی فروشندگان، گوشت مرغ را با نشان‌های ثمین و زربال و غیره با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند که طبق گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هرگونه عرضه گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب گران‌فروشی محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

بر اساس آمارهای موجود سالانه حدود ۲٫۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که طی ماه‌های اخیر تولید به میزان کافی صورت گرفته و کاهشی در این بخش نداشته‌ایم.

انتهای پیام/