3:54 1403/02/18
امام جمعه مرند:

عزاداری های حسینی مسجد محور باشد

صافی نیوز – مرند – امام جمعه مرند نسبت به آسیب تحریف در تاریخ قیام عاشورا هشدار داد و بر ضرورت مسجدمحور بودن عزاداری ها تاکید کرد.

به گزارش صافی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، عصر امروز در همایش عاشورائیان که با حضور روحانیون، مداحان و مسئولین هیئات مذهبی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت شعائر الهی از تقواست، اگر ایثار و فداکاری امام حسین(ع) و خاندان ایشان نبود، امروز از اسلام و تشیع خبری نبود.

وی افزود: برپایی مراسم عزاداری برای این است که راه حضرت السیدالشهدا(ع) را زنده نگهداریم، امروز چه وهابی ها و داعشی ها با این روش تشیع مخالف هستند، اما عزاداری بر اهل بیت(ع) از سیره و سنت های پیامبر اسلام بود.

امام جمعه مرند خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین واقعه و رویداد تاریخ، نتیجه عشق به امام حسین(ع) بود، بزرگ ترین راهپیمایی های دوران انقلاب اسلامی، در ماه محرم و صفر صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به اینکه از بزرگ ترین اهداف داعش تعرض به حرم حضرت زینب(س) و کربلا بود، گفت: اگر امروز ورثه های شیطان، فرعون ها و شمرها زمین گیر شدند به برکت نام امام حسین(ع) است، عامل استقلال،عزت، سربلندی و آقایی ما از این سنت است و هیمنه آن ها نیز به قدرت مکتب امام حسین(ع) درهم شکسته است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای دین و حفاظت از مظلوم و معروف ها و قرآن قیام کرد، عنوان کرد: مسئولین زمینه عزاداری با امنیت، آرام و خداپسندانه را برای هیئات مذهبی فراهم کنند، باید به گونه ای عزاداری کنیم که دشمن نتواند از آن بهره برداری کند.

امام جمعه مرند با مثبت ارزیابی کردن وضعیت هیئات مذهبی شهرستان مرند تاکید کرد: دشمن امروز به نام حسین علیه امام حسین(ع) به پاخاسته است، مردم و مداحان و مسئولین هیئات عزاداری، باید آداب عزاداری را رعایت کنند.

دور نگهداشتن عزاداری از آسیب ها واجب است

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده گفت: امروز دور نگهداشتن عزاداری امام حسین(ع) از آسیب ها، واجب تر از برپایی عزاداری است، برخی هیئات اقدام به غلو کرده و اهل بیت(ع) را تا حد خدا بالا می برند، ائمه اطهار بنده کامل خدا هستند.

وی نسبت به آسیب های تحریف در تاریخ قیام عاشورا هشدار داد و افزود: امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) از بنیانگذاران عزاداری برای امام حسین(ع) هستند و ما باید در برپایی عزاداری از ایشان الگو بگیریم.

امام جمعه مرند تاکید کرد: ما عزاداری سکولار نداریم، باید علاوه بر برپایی عزاداری، غیرت داشته و نسبت به وطن و ناموس خود حساس باشیم، دین ما بر پایه عمل به این آموزه ها پابرجاست.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در بخش دیگری ابراز داشت: دسته های عزاداری، ساعات و وقت را رعایت کرده و از مردم آزاری و پخش صدای عزاداری از بلندگوها خودداری کنند.

وی با انتقاد از استفاده طبل و ادوات موسیقی در دسته های عزاداری عنوان کرد: عزاداری سنتی بهترین روش عزاداری بر امام حسین(ع) است، حفظ آرامش مردم سفارش دین اسلام بوده و عزاداری امر واجبی نیست.

امام جمعه مرند گفت: عزاداری ها باید مسجدمحور باشد، دسته های عزاداری در وقت نماز، اقدام به برپایی عزاداری نکنند و بر اقامه نماز جماعت اول وقت اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در پایان ابراز داشت: هیئات عزاداری در آستانه انتخابات، مراقب باشند که برخی افراد سیاسی از هیئات مذهبی سوء استفاده تبلیغاتی نکنند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *