عضو شورای شهر مراغه: ساختمان‌های آذربایجان شرقی در حوزه ایمنی و آتش‌سوزی بسیار آسیب‌پذیر است

عضو شورای شهر مراغه گفت: امثال پلاسکو در استان و کشور بسیار زیاد است و در این حوزه بسیار آسیب پذیر هستیم که باید فکری اساسی برای این موضوع اندیشیده شود. به گزارش صافی، قادر جویا در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه دو قوه مجریه و مقننه […]

عضو شورای شهر مراغه گفت: امثال پلاسکو در استان و کشور بسیار زیاد است و در این حوزه بسیار آسیب پذیر هستیم که باید فکری اساسی برای این موضوع اندیشیده شود.

به گزارش صافی، قادر جویا در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه دو قوه مجریه و مقننه به دنبال محدود کردن شوراهای شهر هستند، اظهار داشت: اخیرا بحث انتخاب شهرداران با رای مردم مطرح شده که در ظاهرِ دموکراسی بسیار خوب است ولی در باطن، شهرداران بدون کارشناسی انتخاب شده و اختلافات زیادی را بین شورا و شهردار ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در انتخاب شهردار، نخبگان شاید در بین مردم رأی نداشته باشند، افزود: علاوه بر اینکه شهردارانی که با انتخاب مستقیم مردم روی کار می آیند به کسی پاسخگو نخواهند بود، شوراهای شهر نخبگان علمی و اجرایی را پیدا کرده و معرفی می‌کنند که به عنوان مزیت محسوب می‌شود.
عضو شورای شهر مراغه در ادامه به حواشی پیش آمده در مورد دستگیری و حتی انحلال برخی شوراها اشاره کرد و گفت: هر مجموعه خطاهایی دارد ولی، تر و خشک نباید با هم بسوزند و از آبرو و حیثیت سایر اعضای شوراها دفاع شود.
جویا درس گرفتن از حادثه پلاسکوی تهران را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: علاوه بر شهرها که با کمبود امکانات مواجه‌اند، در روستاها هم امکانات آتش‌نشانی مناسبی نداریم که در گذشته اجرای برنامه ده ساله ماشین‌آلات سبک آتش‌نشانی قرار بود در دستور کار قرار گیرد تا در مرکز دهستان‌ها مستقر شود که هنوز بی‌نتیجه باقی‌مانده است.
وی افزود: امثال پلاسکو در استان و کشور بسیار زیاد است و در این حوزه بسیار آسیب پذیر هستیم که باید فکری اساسی برای این موضوع اندیشیده شود.
عضو شورای شهر مراغه با تاکید بر اینکه فرمانداران و فرمانداری‌های استان باید تقویت شوند، ادامه داد: اختیارات و منابع مالی کافی به عنوان مدیر ارشد دولت و نظام در شهرستان‌ها ندارند و باید برای این موضوع اقدامات جدی صورت گیرد.
جویادر پایان با بیان اینکه شهرهای بدون نماینده با نگاه ویژه مورد توجه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: برخی امتیازات از مراغه و اهر به دلیل نبود نماینده حذف می‌شوند که نیازمند توجه ویژه در این موضوع است.
انتهای پیام/