عطرهایی که می‌توانید در نوروز ۹۸ خودتان درست کنید!

صافی - بسیاری از ما در نوروز خانه‌های خود را برای سال نو آماده می‌کنیم. این تغییرات در خانه می‌تواند شامل همه‌چیز باشد، مانند دکوراسیون، تمیزکاری و رنگ‌‌آمیزی. اما ما در این مطلب دستورالعمل‌هایی برای درست کردن بوی خوش و عطرهای ویژه نوروز ۹۸ پیدا کرده‌ایم، که در ادامه با نحوه ساخت آن‌ها آشنا می‌شوید.

مواد اولیه این عطرها شیمیایی نیستند و کاملا از دل طبیعت برآورده شده‌اند. این مواد شامل: زنجبیل، مرکبات و حتی قهوه نیز است.

atrnoroz2

عطر سرد

برای ساختن عطرهای ویژه نوروز ۹۸ ما نیازی به هیچ ماده شیمیایی و دستگاه خاصی نداریم. اگر قصد خوشبو کردن منزل خود را در تعطیلات دارید ما دستورالعملی ساده برای شما شرح می‌دهم.

قهوه و دارچین را در یک ماهیتابه ریخته و آن‌ها را برای یک روز در حرارت کم بپزید. با این‌کار بوی دود قهوه که بسیار خوشایند است تمام خانه را عطرآگین می‌کند.

عطر عاشقانه

در لیست عطرهای ویژه نوروز ۹۸، می‌توان این عطر دست‌ساز را بهترین و خوشبوترین عطر نامید. برای درست کردن این عطر چوب دارچین و وانیل را در آتش بسوزانید. عطر و بوی این دو ماده بسیار شگفت‌انگیز خواهد شد. هم چنین در صورت خشک شدن این ماده‌ها، می‌توانید آن‌ها را بر روی گل‌های رز چسبانده و بوی خوشی به گل بدهید.

حس بهاری

با شروع فصل بهار، عطرهای ویژه نوروز ۹۸ نیز می‌توانند خانه ما را به بوی بهار، معطر کنند. بهترین بو و عطر در گل‌های تازه یافت می‌شوند.

اگر شما در باغچه خانه‌تان گل تازه ندارید، می‌توانید با تهیه گل‌هایی مثل گل سرخ، گل نیلوفر و گل یاسمن، عطر بهار را به خانه خود بیاورید.

عطر بهار

رایحه بهار همیشه می‌تواند در خانه‌تان جریان داشته باشد. یکی از خاص‌ترین عطرهای ویژه نوروز ۹۸ این رایحه است.

برای ساخت این رایحه، ابتدا ۳/۲ کتری را از آب پر کرده و بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس در آب جوش، کمی لیمو خردشده که نازک باشد بریزید، بعد از آن چند شاخه گیاه رزماری و مقداری هم وانیل یا اسانس وانیل به آن اضافه کنید.

خانه شما با این عطر می‌تواند در طول سال، رایحه بهار به خود بگیرد.

لذت بوی گرم

بهترین نوع عطرهای ویژه نوروز ۹۸ و هم‌چنین عطرهای تابستانی از این نوع عطر است. برای تهیه این عطر ساده و خوشبو در یک کاسه دو عدد لیمو برش خورده، یک عدد نارنج و برش‌های کمی از آناناس اضافه کرده و با کمی وانیل نیز آن‌ها را بر روی حرارت گذاشته تا عطر و بوی محشر این میوه‌ها، خانه شما را عطرآگین کند.

عطر ساحل و دریا

بوی ساحل و اقیانوس همیشه از بهترین عطرهای طبیعت بوده است. برای لیست عطرهای ویژه نوروز ۹۸ نیز ما طرز تهیه این عطر و بو را به شما آموزش می‌دهیم.

برای ساخت این عطر ابتدا کمی لیمو برش‌خورده، عصاره وانیل و شاخه‌های رزماری تازه را در یک ظرف ریخته و بر روی حرارت بسیار کم و مدت کوتاه قرار دهید.

این عطر، حتی برای پوست صورت نیز مفید است و با درست‌کردن آن در خانه می‌توانید سلامت پوست خود را نیز تامین کنید.

ادویه‌جات و میوه‌ها معجزه می‌کنند.

در لیست عطرهای ویژه نوروز ۹۸ می‌توان این عطر را نیز، خوشبو و ارزشمند خطاب کرد. برای تهیه این عطر ۳/۲ کتری را پر از آب کرده و آن را با مقداری لیمو‌ترش، رازیانه، دارچین و مقدار کمی کدو‌تنبل ترکیب کنید و سپس بر روی حرارت قرار دهید.

این عطر خوشبو، ماندگاری بسیار بالایی دارد و ساعت‌ها می‌تواند خانه شما را عطرآگین نگه دارد.

عطری برای تعطیلات

درعطرهای نوروز ۹۸ می‌توان این عطر را خاطره‌انگیز توصیف کرد. با درست کردن این عطر طبیعی شما رایحه این عطر را می‌توانید در همه‌جای خانه حس کنید، زیرا این عطر قدرت نفوذ بالایی دارد.

برای درست‌کردن این عطر نیز مقداری نارنج، جوز هندی و دارچین را در کتری آب گرم مخلوط کنید تا با این عطر شگفت‌آور آشنا شوید و بوی خوش آن‌را در سرتاسر خانه، حس کنید.

atrnoroz1