علت حادثه واژگونی مرگبار اتوبوس مسافربری در یزد اعلام شد

صافی نیوز / رییس پلیس راه استان یزد گفت: علت اصلی واژگونی یکدستگاه اتوبوس امروز پنجشنبه در دهستان دهشیر شهرستان تفت به استان فارس نقص فنی ترمز خودور و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، رحیم حاجی ده آبادی افزود: هم اکنون کارشناسان پلیس راه در محل حضور حادثه دارند و بررسی بیشتر این رویداد ترافیکی در دست بررسی است.

وی ادامه داد: رانندگان باید قبل از سفر و مسافرت از وضعیت خودروی خود از تمامی زوایای فنی و جاده آگاهی کامل داشته باشند تا شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.

در حالیکه سازمان اورژانس یزد در گزارش اولیه خود اعلام کرد که در این حادثه پنج نفر کشته و ۲۸ نفر زخمی شدند، در گزارش جدید خود تعداد افراد فوتی را هفت نفر ذکر کرد و احتمال داد که شمار این افراد افزایش یابد.

روابط عمومی این سازمان گزارش کرد که این اتوبوس حامل سرباز معلمان بود.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس و مرکز فوریت های پزشکی یزد گفت: در این حادثه تاکنون پنج نفر کشته و ۳۳ نفر مصدوم شدند.

سید حسین طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مصدومان یک نفر در محل حادثه مداوا و بقیه به بیمارستان‌های شهرهای تفت، ابرکوه، و بیمارستان شهید صدوقی و شهید رهنمون یزد منتقل شدند.

زمان حادثه ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه امروز گزارش شد که از زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان به شهرستان آباده استان فارس از مسیر استان یزد در حرکت بود.

پس از اعلام حادثه تعدادی آمبولانس ، یک فروند بالگرد و اتوبوس اورژانس استان یزد بلافاصله به محل حادثه اعزام شد.

انتهای پیام/