عملیات نخستین بیمارستان محلی کشور در ملایر آغاز شد

همدان – ایرنا – عملیات اجرایی نخستین بیمارستان محلی کشور امروز (یکشنبه) همزمان با دهه فجر و با حضور مسئولان در شهر ازندریان ملایر آغاز شد. به گزارش ایرنا، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این آیین اظهار داشت: موسسه خیریه حضرت زهرا (س) درخواست هایی مبنی بر احداث بیمارستانی در شهر ازندریان […]

همدان – ایرنا – عملیات اجرایی نخستین بیمارستان محلی کشور امروز (یکشنبه) همزمان با دهه فجر و با حضور مسئولان در شهر ازندریان ملایر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این آیین اظهار داشت: موسسه خیریه حضرت زهرا (س) درخواست هایی مبنی بر احداث بیمارستانی در شهر ازندریان داشت که پیگیری های لازم در این زمینه انجام شد.
محمد کاظمی افزود: بر اساس وضعیت جمعیتی و آمار و ارقام، احداث بیمارستان در این شهر و طبق تعریف وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت بیمارستان، امکان پذیر نبود، اما مجموعه ای تحت عنوان «بیمارستان محلی» قابل اجرا است.
وی ادامه داد: به همین منظور پیگیری های لازم از سوی نمایندگان مردم ملایر در مجلس صورت گرفت و چون برای نخستین بار در کشور این طرح اجرا می شود، نیاز به کار فنی و مهندسی داشت.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه بیش از یک سال تحقق این طرح به طول انجامید بیان کرد: در نهایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این نتیجه رسید در شهرهایی که جمعیت آنها به اندازه ای است که بتوان بیمارستان کوچک را احداث کرد، نقشه ای را برای کل کشور طراحی کند.
کاظمی گفت: نخستین بیمارستان محلی که با این مشخصات در کل کشور احداث می شود، در شهر ازندریان ملایر است که موجب خوشحالی است.
وی از همکاری و حمایت های رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان و موسسه خیریه حضرت زهرا (س) برای تحقق این طرح تقدیر کرد و افزود: امیدواریم هر چه سریعتر طبق استانداردهای تعیین شده این بیمارستان احداث و بتواند نیازهای بهداشتی و درمانی شهروندان ازندریان را مرتفع کند.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز به نقش محوری و مهم ازندریان در منطقه و بخش جوکار اشاره و اضافه کرد: تمام همت و تلاش ما و مردم ازندریان بر توسعه و رشد این شهر است.
حجت الاسلام احد آزادیخواه با تقدیر از ورود خیران برای احداث بیمارستان محلی ازندریان، این اقدام را الگویی برای سایر خیران در سطح کشور دانست و گفت: خیران و نیکوکاران ملایر در حوزه سلامت سرآمد استان و کشور هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز حوزه بهداشت و درمان را یکی از حوزه های موفق در ۴۰ سال اخیر ارزیابی کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و کشورهای اطراف، در سند چشم انداز ۱۴۰۴ رتبه نخست را در حوزه بهداشت و درمان، تولید علم پزشکی، ارایه خدمات پزشکی بویژه خدمات تخصصی دارد.
سید حبیب الله موسوی بهار افزود: حدود ۵۰۰ میلیون جمعیت در اطراف جمهوری اسلامی به شدت نیازمند خدمات کشور ما همچون تولید دارو، صنایع و تجهیزات پزشکی و خدمات پزشکی هستند.
وی افزایش امید به زندگی ایرانیان از ۵۵ سال در سال ۵۷ به ۷۶ سال در حال حاضر را یکی از دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: امیدواریم به نقطه هدف ۸۰ سال طی چند سال آینده دست پیدا کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان به رشد چشمگیر حوزه بهداشت و درمان در ۴۰ سال انقلاب بویژه در دولت تدبیر و امید و بهره مندی مردم از این خدمات حتی در دورترین نقاط کشور اشاره و بیان کرد که این خدمات همچنان تداوم دارد.
موسوی بهار همچنین حضور خیران در حوزه بهداشت و درمان بویژه در شهرستان ملایر را عامل مهمی در کمک به این حوزه و رشد و توسعه شتابان آن عنوان کرد و افزود: شهر ازندریان دانش آموختگان پزشکی زیادی دارد که نیاز است از این ظرفیت قوی برای بیمارستان محلی این شهر جهت ارایه خدمات تخصصی به کار گرفته شود.
وی خواستار کمک و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر ازندریان در اختصاص انشعابات، ساماندهی راه ورودی و سند زمین بیمارستان شد و یادآور شد: تمامی مراحل ساخت، انشعابات و بهره برداری توسط خیران و تجهیزات پزشکی، ارایه خدمت و نظارت بر نقشه ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طبق پیش بینی خیران این بیمارستان در مدت ۲ سال احداث می شود گفت: مساحت این بیمارستان محلی سه هزار مترمربع و زیربنای آن حدود یکهزار و ۲۰۰ مترمربع است که نقشه آن توسط وزارت بهداشت و درمان طراحی شده و نخستین تجربه در کشور است.
موسوی بهار ادامه داد: طراحی بیمارستان محلی به گونه ای است که بخش بهداشت و درمان جدا و در بخش بهداشت تمامی خدمات بهداشتی موجود است و بخش اورژانس، رادیولوژی، بستری، آزمایشگاهی، درمانگاه های تخصصی و حتی اتاق عمل نیز دیده شده است.
وی یادآور شد: در این بیمارستان بخش بهداشت در فضای بهتر، بزرگتر و مناسبتر خدمات خود را ادامه می دهد و بخش درمان هم با استقرار متناوب پزشکان همچون جراحی عمومی، کودکان، داخلی و متخصص زنان، خدمات ارایه می دهد تا بتوان خدمات تشخیص سرپایی را انجام داد و امکان درمان کوتاه مدت نیز فراهم شود.
به گزارش ایرنا، طبق گفته مشاور موسسه حضرت زهرا(س) ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان محلی شهر ازندریان بیش بینی شده است که توسط خیران این شهر تامین و در مدت زمان ۲ سال ساخت آن به اتمام می رسد.
۷۵۲۸**۲۰۹۰
انتهای پیام/