پورمحمدی:

غیرمسلمانان به خوردن غذای حلال گرایش دارند

صافی نیوز / نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: علاوه بر مسلمانان، غیرمسلمانان جهان نیز به غذای حلال و استانداردهای ذبح اسلامی گرایش دارند.

به گزارش صافی، آیت‌الله محمدتقی پور محمدی در جلسه کمیسیون غذای سالم و حلال این شهرستان اظهار داشت: زمانی در «هامبورگ» آلمان یک مسلمان که غذای حلال سرو می‌کرد، بیش از مسلمانان مورد استقبال غیرمسلمانان قرار گرفته بود.

به گفته وی هر انسانی در صورت آشنایی با استانداردهای غذای حلال به آن گرایش خواهد یافت و مسائلی که اسلام در این خصوص مورد تاکید قرار داده، حساب شده است تا جایی که بر اساس توصیه‌های دینی، انسان باید علاوه بر غذا به طعام معنوی خود (که همانا علم و دانش است) نیز توجه کرده و نسبت به حلال بودن هر دو آنها اطمینان حاصل کند.

وی به برخی از توصیه‌های ذبح اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: حیوانی که در اثر خفگی مرده باشد، حرام است و حیوان باید پس از سر بریدن حرکت کند؛ برای نمونه باید پای خود را به زمین بکوبد یا چشم و دم خود را حرکت دهد؛ پس از بریدن سر حیوان، باید مقداری خون از بدن قربانی خارج شود تا گوشت آن حلال و قابل خوردن باشد.

امام جمعه مراغه افزود: توصیه‌های دینی در زمینه ذبح شرعی تا حدی دقیق و علمی می‌باشد که سفارش شده است که نباید نوزادتان را هر زنی شیر بدهد.

داوود اسدیان فرماندار مراغه در این جلسه، با بیان اینکه گاهی ذبح شرعی در فضای مجازی مورد شبهه قرار می‌گیرد اظهار داشت: این در حالی است که حتی غیرمسلمانان هم از استانداردهای ذبح اسلامی استقبال می‌کنند زیرا بهترین شیوه برای پایین آوردن درد حیوان و از بین بردن میکروب‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه مراغه در زمینه تولید گوشت قرمز، مرغ و ماهی جایگاه ممتازی دارد، اضافه کرد: طی یکسال اخیر علاوه بر بازدیدهای مکرر از کشتارگاه‌های شهرستان، جلسات متعددی نیز در زمینه تولید، عرضه و نظارت شرعی در فرمانداری برگزار شده و گام‌های اساسی در جهت دقیق‌تر شدن نظارت‌ها برداشته شده است.

انتهای پیام/