فرماندار مراغه از ورود دستگاه قضایی برای حل مشکل آزادراه مراغه – هشترود خبر داد

صافی نیوز / فرماندار مراغه: دادستان مراغه و دستگاه قضایی برای حل مشکل عبور آزادراه مراغه - هشترود از اراضی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ورود می کند.

به گزارش صافی، جواد رحمتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی روز گذشته (پنجشنبه) به همراه فرماندار مراغه، دادستان مراغه و برخی از دستگاه‌های متولی این شهرستان در جریان بازدید از طرح آزادراه مراغه-هشترود در محدوده موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور اظهار داشت: مرجع حل اختلاف دستگاه‌های اداری در استان استانداری است و بر همین اساس همه موظف به تمکین در قبال تصمیم‌های استانداری هستند.

وی بیان کرد: در این راستا جلسه ها و بازدیدهای مختلفی با مسئولان راه و شهرسازی و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور برگزار و توافق شده بود که عملیات اجرایی عبور آزادراه از ایستگاه اصلی تحقیقات اجرایی شود که متاسفانه این موسسه پس از گذشت چندین ماه مانع اجرا می‌شود.

رحمتی اضافه کرد: در این راستا استاندار آذربایجان‌شرقی دستور اجرا برای توافق طرفین را صادر کرده و اختیار لازم به معاونت عمرانی استانداری جهت اجرای آزادراه مراغه-هشترود از محل مشخص شده تفویض شده است.

وی ادامه داد: طبق توافقی که اوایل امسال و قبل از فصل کشت موسسه انجام شده، قرار بود که آزادراه مراغه-هشترود به طول یک کیلومتر و ۷۰۰ متر و عرض ۷۶ متر از ایستگاه تحقیقاتی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه عبور کند و پیمانکار طرح، سوله، زیرگذار، دیوارکشی و انتقال تاسیسات آبرسانی را اجرا کند.

رحمتی گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد مقاومت رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور هستیم و این موسسه مانع اجرای طرح شده و قصد وقت کشی و خرید زمان دارد.

همه در قبال سوانح جاده‌ای مراغه – هشترود مسئول هستند

داود اسدیان فرماندار مراغه در جریان این بازدید  اظهارکرد: مسئولان به همین علت مجبور به اعمال ماده ۹ از سوی دادستانی مراغه هستند و در این راستا راه‌ و شهرسازی درخواست اجرای ماده ۹ را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه روزانه شاهد وقوع سوانح رانندگی بسیاری در جاده قدیمی مراغه – هشترود هستیم.

فرماندار مراغه اضافه کرد: در طول سه سال گذشته ۱۳۵ نفر در جاده هشترود – مراغه جان باخته‌اند که بیشتر سوانح منجر به فوت آنان در ۲۵ کیلومتر اول اتفاق افتاده است و بر همین اساس با بهره‌برداری از قطعه‌های ۲ و سه این آزاد راه شاهد کاهش تلفات، تصادفات و تبعات اجتماعی خواهیم بود.

انتهای پیام/