فرماندار مراغه خواستار ایجاد درآمد پایدار توسط دهیاران در روستاها شد

صافی نیوز - معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: دهیارها بر اساس ظرفیت‌های موجود طرح و برنامه ارائه دهند و در راستای این طرح‌ و برنامه ریزی‌ها اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کنند.

به گزارش صافی، حمید شکری امروز (دوشنبه) به مناسبت روز شهرداری و دهیاری‌ها در جمع دهیاران مراغه در دانشگاه پیام نور این شهرستان گفت: توسعه شهرها و روستاها مرهون تلاش بی وقفه و بی دریغ مدیریت‌های محلی است که در جای جای شهرها و روستاها در قالب نهاد شهرداری و دهیاری فعالیت می‌کنند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی الگوی توسعه روستایی خدمات محور انتخاب و در راستای این الگو خدمات زیادی در روستاها انجام شده است.

وی به اعتبارات تزریق شده در دولت تدبیر و امید در روستاها اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید با تزریق مناسب اعتبار در دهیاری‌ها شاهد رشد و شکوفایی روستاهای کشور بودیم.

شکری ادامه داد: در طول مدت دولت تدبیر و امید، ایجاد خدمات، رفاه و اشتغال زایی و درآمد موجب مهاجرت معکوس به روستاها شده است.

وی گفت: تمامی روستاهای مراغه ظرفیت تبدیل شدن به روستای بوم گردی و گردشگری طبیعی را دارند که باید در این زمینه از ظرفیت دانشگاه‌های شهرستان استفاده سود.

شکری ادامه داد: برندسازی محصولات کشاورزی، صنایع دستی و دیگر داشته‌های روستاییان در توسعه روستاهای شهرستان می‌تواند مؤثر واقع شود که در این میان دهیاران نقش اساسی را می‌توانند داشته باشند.

به گزارش صافی، شهرستان مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.