فرماندار مراغه خواستار جدیت بیشتر در اعمال محدودیت‌های کرونا در مراغه شد

صافی نیوز / فرماندار مراغه گفت: با توجه به آغاز موج جدید شیوع کرونا، جدیت در اعمال محدودیت ها در کنار فرهنگ سازی برای کاهش عوارض موج کرونا مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش صافی، سیدعلی موسوی حسینی فرماندار مراغه در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسبی که در ماه های گذشته منجر به کاهش محسوس شیوع بیماری در این شهرستان شده بود، بهره گیری از ابزار تولید محتوا در رسانه و شبکه های اجتماعی بیش از پیش ضروری است.

وی افزود: همراهی و همکاری بازاریان و تلاش های کادر بهداشت و درمان نیز در طول ماه های اخیر برای پیشگیری و درمان این بیماری قابل قدردانی بوده، لیکن براساس مصوبه های ستاد ملی کرونا، ایجاد حساسیت بیشتر در سطح جامعه در کنار اجرای برخی محدودیت ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

فرماندار مراغه اضافه کرد: با وجود اینکه رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی مهم ترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بوده اما در روزهای گذشته رعایت آن به حدود ۳۰ درصد رسیده که پیامد منفی آن، افزایش و موج جدید این بیماری است.

موسوی حسینی گفت: هم اکنون و در روزهای اخیر، شاهد افزایش ابتلای چند برابری به این بیماری هستیم تا جایی که اکنون ۶۰ نفر در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند.

وی افزود: با توجه به روند فعلی بیماری، مراجعان به بخش های درمانی و بیمارستانی این شهرستان در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و از این رو آمادگی بخش های درمانی و آرامستان ها ضروری است.

فرماندار مراغه با اشاره به اجرای محدودیت های کرونایی در این شهرستان، گفت: باتوجه به وضعیت قرمز کرونایی مراغه و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت های گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار تا اطلاع بعدی در این شهرستان ممنوع است.

وی ادامه داد: فعالیت کارکنان ادارت به جز مدیران آنها در ادارات خدمات رسان و ضروری یک دوم و در سایر ادارات و نهادها یک سوم خواهد بود.

موسوی حسینی با اشاره به ابلاغ گام پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: این راهبرد از ۲۱ فروردین در سراسر کشور با ۶ رویکرد و با همکاری نهادهای خدمات رسان به ویژه بسیج، بخش بهداشت و درمان و هلال احمر با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا و در آن نیروهای آموزش دیده در طرح شهید سلیمانی در اختیار علوم پزشکی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در این گام، افزایش واکسیناسیون عمومی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه های آسیب پذیر، تقویت درمان سرپایی و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون مهم‌ترین رویکردهای مورد تاکید در آن بوده است.

رعایت موازین بهداشتی در تمامی اماکن عمومی و ادرات مورد توجه جدی قرار گیرد

موسی شعفی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این نشست گفت: استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی در تمامی اماکن عمومی و ادرات باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تمامی مدیران دستگاه ها به عنوان عضو ستاد مقابله با کرونا در حوزه فعالیت خود اهتمام جدی برای پیشگیری از شیوع این بیماری داشته باشند.

آماده سازی ۲۲۰ تخت بیمارستانی برای بستری مبتلایان کرونا

اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: هم اکنون و با توجه به موج جدید بیماری کرونا، ۲۲۰ تخت بیمارستانی برای بستری مبتلایان در این شهرستان آماده‌سازی شده است.

وی افزود: برای این منظور تا ۱۶۰ تخت در بیمارستان امیرالمومنین (ع)، ۶۰ تخت در بیمارستان سینا و نیز ۲۰ تخت نیز در بیمارستان شهید بهشتی برای زنان مبتلا به کرونا آماده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ادامه داد: همچنین امکانات بهداشتی و دارویی و نیز تجهیزات درمانی برای درمان بیماران احتمالی و بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی این شهرستان فراهم شده است.

وی افزود: آمارهای کرونا از چندین روز پیش در این شهرستان به مرحله هشدار رسیده است و در تست های سریع میزان موارد مثبت از چهار تا پنج درصد به ۲۸ تا ۳۰ درصد و نیز در تست‌های PCR از ۱۰ تا ۲۰ درصد به بیش از ۵۵ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها در اجرای گام پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: بهره گیری از نیروهای آموزش دیده برای کمک به قرنطینه مبتلایان به این بیماری و نیز بسیج تمامی رسانه ها و سمن ها برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیش از پیش ضروری است.

تنومند ادامه داد: متاسفانه ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان به صورت خانوادگی بوده و باید از تجمع ها و برگزاری آیین هایی چون عزا و عروسی و دورهمی ها پرهیز شود.

تجمع های عروسی و عزاداری در مناطق شهری و روستایی معضلی بهداشتی در شرایط کرونایی است

احمد مجتهدی در این نشست گفت: تجمع های عروسی و عزاداری در مناطق شهری و روستایی با وجود مصوبه های ستاد کرونا به معضلی بهداشتی در شرایط کرونایی تبدیل شده است.

وی افزود: مدیران دستگاه ها و ادارات برای پیشگیری از کرونا نیز باید اقدامات عملی و موثری با همراهی کارکنان آن سازمان انجام دهند.

یشترین فشار در دوران کرونا بر دوش بازاریان است

سعید معصومی رئیس اتاق اصناف مراغه گفت: متاسفانه در دوران کرونا، بیشتری فشار محدودیت ها و مشکلات اقتصادی بر دوش بازاریان است.

وی افزود: در محدودیت های کرونایی بازاریان و واحدهای صنفی در تعطیلی واحدهای خود برای پیشگیری از شیوع کرونا پیشگام بوده اند.

رئیس اتاق اصناف مراغه ادامه داد: این در حالی است که فشارهای اقتصادی ناشی از اجرای محدودیت های کرونایی کمر بازاریان را خم کرده است.

آرامستان های شهر تعطیل است

شهرام مروتی سرپرست شهرداری مراغه گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا آرامستان های شهر تعطیل است و برای تشییع درگذشتگان با بیشترین محدودیت خدمات ارائه می‌ شود.

وی افزود: همچنین فعالیت بازارچه های محلی با بیشترین میزان نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

رسانه ها تلاش بیشتری برای به حداقل رساندن عدم رعایت قوانین کرونایی کنند

علی ریحانی، جانشین انتظامی مراغه گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی دقیق برای به حداقل رساندن جرایم قانونی ناشی از عدم رعایت قوانین کرونایی تلاش کنند.

انتهای پیام/