فرماندار هشترود: از هر ۵٫۵ ازدواج در هشترود یک مورد به طلاق می انجامد

فرماندار هشترود با بیان اینکه در ۱۱ ماه گذشته ۹۰ مورد طلاق در شهرستان ثبت شده، گفت: در این مدت از هر ۵٫۵ ازدواج در شهرستان یک مورد به جدایی زوجین ختم شده است. امین امینیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی و ستاد ساماندهی امور جوانان هشترود افزود: البته میزان […]

فرماندار هشترود با بیان اینکه در ۱۱ ماه گذشته ۹۰ مورد طلاق در شهرستان ثبت شده، گفت: در این مدت از هر ۵٫۵ ازدواج در شهرستان یک مورد به جدایی زوجین ختم شده است.

امین امینیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی و ستاد ساماندهی امور جوانان هشترود افزود: البته میزان طلاق ثبت شده در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۷ مورد کاهش داشته است.

به طور متوسط از هر ۴٫۴ ازدواج در کشور یک مورد به طلاق می انجامد و به طور متوسط افراد طلاق گرفته ۸٫۱ سال باهم زندگی مشترک داشته‌ اند و میانگین سن طلاق مردان ۳۵ و زنان ۳۰ سال بوده است.

امینیان به نسبت طلاق با سطح سواد زوجین اشاره کرد و گفت: در ۱۰ درصد از طلاق های صورت گرفته زوجین دارای مدرک لیسانس و بالاتر، ۲۰ در صد دیپلم و فوق دیپلم و ۷۰ درصد زیر دیپلم بودند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۰ مورد از طلاق ها در زمان نامزدی و بقیه پس از تشکیل خانواده و ازدواج ثبت شده گفت: ۶ مورد از طلاق ها نتیجه ازدواج در سنین پایین بوده به طوریکه سه مورد در هنگام ازدواج ۱۳، یک مورد ۱۴ و ۲ مورد ۱۵ سال داشتند.

فرماندار هشترود به آمار ازدواج ها در ۱۱ ماه گذشته نیز اشاره کرد و افزود: ۴۹۷ ازدواج در این مدت در شهرستان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۵۲ مورد کاهش نشان می دهد.

امینیان با اشاره به اینکه از تعداد ازدواج ها در شهرستان ۱۹۸ مورد در شهر هشترود و مابقی در روستاهای صورت گرفته افزود: ۹۲ درصد معادل ۴۵۶ مورد در زمان ازدواج بالای ۱۶ سال سن داشتند.

وی همچنین بر تحکیم بنیان خانواده پایداری آن تاکید کرد و گفت: دستگاه های مربوطه باید با کار کارشناسی شده و تولید محتوای مناسب و سالم و همچنین انعکاس آن در جامعه مجازی از شیوع برخی ناهنجاری های فکری که به ضرر جامعه است جلو گیری کنند.

وی افزود: آسیب هایی که دامن جوانان را گرفته اند باید ریشه ای بررسی، شناسایی و مرتفع شوند و مهم ترین گام در این راستا احساس مسئولیت است.

وی گفت: ادارات براساس میزان عملکردشان در امور جوانان، ارزیابی و رصد می شوند و با ادارتی که در این امر سهل انگاری و کوتاهی کنند برخورد خواهد شد.

فرماندار هشترود همچنین از احداث خانه جوان در سال آینده در این شهرستان خبر داد و گفت: این خانه برای فعالیت‌ های فرهنگی، ورزشی و هنری در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت و سازمان ‌های مردم نهاد فعال در شهرستان آن را مدیریت خواهند کرد.