شهردار تبریز:

فرهنگ فداکاری شهدا و ایثارگران باید به نسل‌های جدید انتقال یابد

صافی نیوز - تبریز-شهردار تبریز گفت: برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ایثارگری شهدا، به وجود نرم افزارها و سخت افزارهایی نیاز است.

به گزارش صافی و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،ایرج شهین باهر امروز در آیین افتتاح حرم مطهر شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس تبریز اظهار کرد: واقعیت این است که امروز یکی از مباحث مهم فرهنگی، انتقال فرهنگ دفاع مقدس است که این کار نیز نیازمند نرم افزارها و سخت افزارهایی همچون همین باغ موزه دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز مردم به فکر خودشان هستند و به فکر جامعه نیستند. این در حالی است که وقتی خاطرات شهدای عزیز را مرور می کنیم، می بینم که این عزیزان هر لحظه به فکر مردم بودند و جانشان را نثار مردم کردند. شهدا تنها چیزی که به فکرش نبودند، خودشان بود.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه جانفشانی ها و فداکاری های شهدا و جانبازان و ایثارگران باید به نسل های جدید انتقال یابد، عنوان کرد: همه ما برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس وظیفه داریم و باید اقرار کنم که ما پاسدار خوبی برای این عزیزان و ایثارگری هایشان نبوده ایم.

وی افزود: در قبال از جان گذشتگی ایثارگران و شهدا، ما دین خود را ادا نکرده ایم. سرداران رشید لشکر عاشورایی و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس مثل ستاره درخشیده اند اما ما کاری برای آنها نکرده ایم.

ایرج شهین باهر یادآور شد: شهدا و ایثارگران کسانی هستند که اجازه ندادند ذره ای از خاک میهن به دست دشمن برسد و ما در قبال این جانفشانی های ارزشمند و بزرگ، باید کارهای زیادی انجام دهیم.

وی ادامه داد: اکنون بهترین زمان است که همه ما مسئولان دست به دست هم بدهیم و احداث موزه دفاع مقدس را تمام کنیم تا فضا برای آشنایی بیشتر جوانان با فرهنگ دفاع مقدس آماده شود.

شهردار تبریز گفت: تلاش می کنیم تا امسال و سال آینده بخش اعظمی از این پروژه را تمام کنیم و آن را به سرداران و فرماندهان و خانواده های معظم شهدا تقدیم کنیم

انتهای خبر/