وزیر علوم:

فناوریهای جدید باید به بخش تولید وارد شود

صافی نیوز - ارومیه – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فناوری های جدید باید به بخش تولید و صحنه کار و تلاش وارد شود.

به گزارش صافی نیوز، منصور غلامی صبح دوشنبه در یازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران با اشاره به لزوم ارتقا بین صنعت و دانشگاه اظهارداشت: فناوری های جدید باید به بخش تولید و صحنه کار و تلاش وارد شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر هرروز خبری از ابداع، اختراع، راه اندازی ترم افزار و سامانه و فناوری‌های جدید داریم اظهار داشت: حرکت ما نیز در این عرصه مطلوب بوده است و هم اکنون با توجه به نیازهای روز دنیا و شرایط جامعه، مسیر را برای پیوستن به دانشگاههای جامعه محور طی می‌کنیم.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران نیز در این آیین گشایش این کنگره گفت: تولید و فیزیولوژی گیاهان باغبانی،به نژادی، بیوتکنولوژی و کشت بافت،فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت،مدیریت تنش های زیستی و غیرزیستی، آبیاری،تغذیه و کشت های بدون خاک،مدیریت تولیدات گلخانه ای از محورهای برگزاری این کنگره  است.

عباس حسنی ،فضای سبز و باغبانی شهری،کشت و فرآوری گیاهان دارویی،باغبانی ارگانیک و تولید محصولات سالم،مدیریت بازاریابی و فروش محصولات باغبانی را از دیگر محورهای برگزاری این کنگره علمی عنوان کرد.

وی ادامه داد: این کنگره به همت انجمن علوم باغبانی ایران و دانشگاه ارومیه با شعار توسعه باغبانی نوین، پتانسیل نهفته و کارافرینی پایدار در محل پردیس دانشگاه ارومیه به مدت ۳ روز به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای خبر/