فوت پنج نفر بر اثر گزش نیش عقرب تکذیب شد

صافی نیوز / فرماندار ویژه شهرستان میناب، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و شورای روستای چاهنان جان باختن ۵ هم وطن در بخش سندرک بر اثر عقرب گزیدگی طی روزهای اخیر را تکذیب کردند.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، از شب گذشته اخباری در فضای مجازی مبنی بر هجوم عقرب‌ها به روستای چاهنان از توابع بخش سندرک میناب منتشر و دست به دست میشود که موجب بهت و حیرت و وحشت مردم شد.

در همین زمینه با مجید سلحشور فرماندار ویژه شهرستان میناب گفتگو کردیم که وی صراحتا این مسئله را تکذیب کرد و گفت: از صبح امروز به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر جان باختن ۵ نفر بر اثر نیش عقرب، مسئله را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: فوت ۵ نفر بر اثر گزش عقرب کذب بوده و به هیچ وجه صحت ندارد در روستای چاهنان تنها ۱۲ مورد گزش عقرب گزارش شده که هیچکدام خوشبختانه فوت نشده‌اند، در این مدت تنها یک زن فوت شد که شبکه بهداشت اعلام کرد این جان باخته نیز سابقه گزش به وسیله نیش عقرب نداشته است.

فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: از ابتدای سال تاکنون در بخش سندرک ۱۳۵ مورد گزش عقرب داشتیم که تنها یک نفر فوت شد.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با رد ادعای جان باختن ۵ نفر بر اثر عقرب گزیدگی گفت: از شهرستان میناب و بخش سندرک از سوی مراکز درمانی و بهورزان روستایی گزارشی مبنی بر فوت افراد به وسیله نیش عقرب نداشته‌ایم.

وی افزود: شاید فردی که مصاحبه کرده مجموع فوتی‌ها در چندسال گذشته را مطرح کرده اما در حال حاضر ما گزارشی مبنی بر جان باختن افراد با عقرب گزیدگی نداشته‌ایم، البته به محض اطلاع یک تیم نظارتی و کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به منطقه اعزام شدند تا وضعیت را بررسی کرده و گزارش خود را ارائه دهند.

نوروزیان گفت: در مراکز درمانی سرم عقرب به میزان کافی وجود دارد و فرد با هر نوع عقربی مورد گزش قرار گیرد با همان سرم قابل درمان است و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: روستای چاهنان هر ساله با شخم زدن زمین‌ها با هجوم عقرب‌ها مواجه است و امسال با توجه به شرایط بارش‌ها این وضعیت بدتر شده و عقرب‌های بیشتری وارد روستا شده‌اند.

نوروزیان ادامه داد: روز دوشنبه گزارش جامع کار‌شناسان اعزامی به دست ما خواهد رسید و این مسئله از طریق رسانه‌های رسمی به شکل مطلوب‌تری اطلاع رسانی خواهد شد.

علی اخلاصی عضو شورای روستای چاهنان نیز با تکذیب جان باختن ۵ نفر بر اثر عقرب گزیدگی در حال حاضر گفت: موارد فوتی مربوط به سالیان متوالی است و در سال‌های گذشته سالانه یک نفر بر اثر نیش عقرب جان خود را از دست داده‌ است.

انتهای پیام/