17:17 1403/02/19
سفر رئیس مجلس به روسیه؛

قالیباف: حاوی پیام مهمی هستم

صافی نیوز / رئیس مجلس شورای اسلامی که دقایقی پیش به منظور تعمیق روابط دو جانبه در سفری سه روزه تهران را به مقصد روسیه ترک کرد، پیش از سفر به مسکو گفت: یکی از برجستگی‌های سفر به مسکو این است که حاوی پیام مهمی در راستای همکاری‌های مشترک با روسیه هستیم.
محمدباقر قالیباف

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بدرقه سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در فرودگاه عازم مسکو شد.

وی پیش از سفر به مسکو برای دیدار با مقامات این کشور طی سخنانی اظهار داشت‌: مقام معظم رهبری همواره بر روابط راهبردی و همکاری مشترک با روسیه تأکید داشتند و براساس همین تأکیدات نیز سفر اول ما به مسکو صورت می‌گیرد.

وی افزود: یکی از برجستگی‌های این سفر نیز این است که حاوی پیام مهمی در همین چارچوب هستیم و خرسند هستم که بگویم که روابط تهران و مسکو در حوزه اقتصادی،‌ دفاعی امنیتی،‌ صنعتی، فناوری، علمی و دانشگاهی بسیار خوب است و همین روابط دو جانبه مخصوصا روابط بین دو پارلمان موجب شده تا روابط میان دو کشور عمق پیدا کند و بسیار تاثیرگذار باشد.

قالیباف گفت:‌ نکته دیگر این است که مشترکات زیادی بین ایران و روسیه در جهان و منطقه وجود دارد که این مشترکات فراوان ما را به این سمت سوق می‌دهد که فرصت‌های مشترک جهانی و منطقه‌ای را در چارچوب تشکیلات مناسب‌تر که به نفع مردم دو کشور،‌ مردم منطقه باشد، بتوانیم پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این سفر ما ملاقات با روسای مجلس دوما و سنای روسیه را داریم و همچنین ملاقات‌هایی با مقامات عالی رتبه دولتی داریم که رایزنی در حوزه منطقه و جهانی را در بر می‌گیرد.

گفتنی است؛ قالیباف را در این سفر حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس، بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست رئیس مجلس، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، لوران جاگواریان سفیر روسیه در تهران همراهی می‌کنند.

وی قرار است در این سفر ۳ روزه با مقامات پارلمانی و سیاسی روسیه دیدار کند.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *