فدوی:

قانون اساسی آموزش و سلامت را رایگان کرده است

صافی نیوز / جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه قانون اساسی آموزش و سلامت را رایگان کرده است، گفت: گرفتاری های ما در این دو بخش به خاطر خشت کجی بود که در سال ۶۸ گذاشته شد. ما باید در برنامه مان باشد که چطور این دو بخش را بیشتر و بیشتر محقق کنیم. رایگان بودن بخش سلامت در جامعه به طور کامل باید در اولویت ما باشد. البته وزارت بهداشت در این باره مسئولیت بیشتری دارد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، علی فدوی در هفتمین همایش سلامت و فرماندهان که با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در محل ستاد مشترک سپاه برگزار شد، گفت: موضوع سلامت موضوع تخصصی سپاه است و باید همچنان مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر ادامه فعالیت سپاه در حوزه سلامت اظهار کرد: ممکن است یک فرماندهی روند لازم برای ساخت بیمارستان را درست و کامل انجام نداده باشد اما این دلیل نمی شود که کار رها شود. مسئول سلامت نگوید چرا این پول‌ را خرج کردی برای بیمارستان، باید این کار مطلوب شما باشد.

وی ‌گفت: قانون اساسی آموزش و سلامت را رایگان کرده است. گرفتاری های ما در این دو بخش به خاطر خشت کجی بود که در سال ۶۸ گذاشته شد. ما باید در برنامه مان باشد که چطور این دو بخش را بیشتر و بیشتر محقق کنیم. رایگان بودن بخش سلامت در جامعه به طور کامل باید در اولویت ما باشد. البته وزارت بهداشت در این باره مسئولیت بیشتری دارد.

فدوی اظهار کرد: ما در سپاه یک دانشگاه علوم پزشکی داریم و بیمارستان هم داریم. اینکه همه چیز را از جمله درمان، سلامت و تجهیزات پزشکی را در یک وزارت خانه تجمیع کنیم کار اشتباهی است. فقط سه کشور و ایران در دنیا به این شکل در بخش سلامت عمل می کنند اما این شیوه برای امر سلامت خطرناک است.

وی ادامه داد: این درخواست ماست که بیمارستان بقیه الله که کفایت لازم را دارد و مربوط به سپاه است بتواند در بخش های مختلف نقش خودش را بازی کند. یک جایی ساخته شده مثلا در ماهشهر که اجازه ساخت گرفته و مرکز درمانی است اما اجازه راه اندازی و کار نمی دهند، خوب این جور جاها را به سپاه و بیمارستان بقیه الله واگذار کنند. چرا باید یک مرکز درمانی این همه مدت معطل بماند؟ ان‌شاءالله با همتی که در فرماندهان سپاه است و ثابت هم شده بتوانیم در امر سلامت سرآمد باشیم.

فدوی گفت: در موضوع سلامت طرح مصوب ولی فقیه امام خامنه ای وجود دارد که پای کار رفتن فرماندهان در اجرای این طرح در اولویت است. این طرح آن قدر مهم است که مقام معظم رهبری خواستند گزارش طرح امام رضا را به طور خاص برایشان بفرستیم. طرح امام رضا بسیار خوب است و همه ابعاد بهداشت و درمان را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/