قتل عروس ۲۲‌ساله به دست پدر شوهر با سلاح گرم

صافی نیوز / اهالی دهستان زردلان واقع در شهرستان هلیلان ایلام روز گذشته مشغول انجام کارهای روزمره خود بودند که ناگهان صدای شلیک چند گلوله آرامش روستا را برآشفت.

به گزارش صافی به نقل اتز شرق، اهالی که تاکنون چنین حادثه‌ای را تجربه نکرده بودند، سراسیمه به سمت محل شلیک گلوله‌ها رفتند و از سویی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفتند.

دقایقی بعد اولین گروه از مأموران پلیس در محل حادثه حاضر و با صحنه‌ای تکان‌دهنده روبه‌رو شدند. اجساد غرق در خون زنی جوان و مردی میانسال روی زمین افتاده بود.اطرافیان توضیح دادند این دو عروس و پدرشوهر بودند.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان جنایی وارد عمل شدند و با بررسی‌هایی که انجام دادند فهمیدند این قتل در واقع یک جنایت خانوادگی است. بررسی‌ها حکایت داشت مرد ۵۲‌ساله از مدتی قبل با عروس ۲۲‌ساله خود اختلاف داشت. شدت این اختلافات روزبه‌روز بیشتر می‌شد تا اینکه مرد میانسال در اقدامی جنون‌آمیز دست به اسلحه پران خود برد و با آن عروسش را هدف گلوله قرار داد.

این مرد خشمگین بعد از کشتن زن جوان گلوله‌ای نیز به خودش شلیک کرد و به زندگی‌اش پایان داد. زاویه شلیک به مرد میانسال و همچنین نحوه قرارگرفتن سلاح در دست او فرضیه خودکشی بعد از ارتکاب قتل را تأیید کرد و جای تردیدی باقی نگذاشت که فرد دیگری در این حادثه خونین دخیل نبوده است. با این حال اجساد برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی انتقال یافت و پرونده‌ای در این خصوص در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت تا تحقیقات کامل و نتیجه پرونده مشخص شود.

اختلافات خانوادگی یکی از انگیزه‌های رایج در جنایت‌هاست و در پرونده‌های متعددی دیده شده عده‌ای از این قاتلان که در شرایط عصبانیت و تحت تأثیر خشم افسارگسیخته دست به قتل می‌زنند، بعد از ارتکاب جنایت به زندگی خودشان نیز پایان می‌دهند. در یکی از این موارد مشابه که روز اول آذرماه رخ داد تیراندازی منجر به خودکشی مرد کرمانشاهی پس از به قتل ‌رساندن همسرش در شهرک معلم به نیروهای پلیس گزارش شد که مأموران بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

با حضور پلیس در محل حادثه مشخص شد مردی ۵۵‌ساله پس از به قتل‌ رساندن همسر ۴۸‌ساله‌اش با شلیک اسلحه پران، خود نیز اقدام به خودکشی کرده است. علت این حادثه نیز اختلافات خانوادگی تشخیص داده شد.

انتهای پیام/