قدردانی عمار حکیم از نقش مثبت و سازنده تهران در حمایت از عراق

رهبر جریان حکمت ملی عراق با انتقاد از تلاش آمریکا برای اخلال در روابط تهران و بغداد، از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق قدردانی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، سید عمار حکیم در دیدار حسین امیرعبداللهیان دستیار رییس مجلس شورای اسلامی از نقش مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت […]

رهبر جریان حکمت ملی عراق با انتقاد از تلاش آمریکا برای اخلال در روابط تهران و بغداد، از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عمار حکیم در دیدار حسین امیرعبداللهیان دستیار رییس مجلس شورای اسلامی از نقش مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه اکنون همه طرف ها در عراق در جهت نیل به وحدت و همدلی قرار دارند.
وی ادامه داد: پایداری سیاسی در عراق ، زمانی ایجاد می شود که گروه ها و احزاب به هم نزدیک شوند.
رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: با کمک خداوند، جانفشانی شهداء ، نقش مرجعیت و تلاش مردم و نیروهای مسلح و دولت ، زیرساخت های تروریستی در عراق نابود شده است اما تروریست ها همچنان بصورت هسته خفته در عراق حضور دارند و همچنان یکی از برنامه ها تداوم مبارزه با تروریسم است.
وی با بیان اینکه تقویت روند اعتماد سازی و همدلی از دستاوردهای مهم امروز عراق بشمار می رود، گفت: اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکا و تلاش برای ایجاد اخلال در روابط متین تهران و بغداد مورد تایید نیست و مقامات بغداد به این مواضع واکنش نشان دادند.
وی تاکید کرد: وظیفه همه ما در عراق ، تمرکز بر حفظ استقلال و عزت مردم است.
حسین امیر عبداللهیان نیز در این دیدار روابط تهران و بغداد را راهبردی و پایدار خواند و گفت: ما امنیت عراق را امنیت ایران و منطقه می دانیم.
مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه عراق پسا داعش در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و تهران همواره از عراق با ثبات ، امن و مستقل حمایت می کند.
وی گفت: مشکل امروز منطقه ما به مداخلات بیگانگان و فقدان گفتگوی سازنده منطقه ای باز می گردد.
امیرعبداللهیان در پایان یادآور شد: روابط تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و عراق نمونه ای مثال زدنی است.

انتهای پیام/