7:14 1403/02/14
مربی تیم غواصی آفریقای جنوبی:

قدردان زحمات نیروی دریایی ارتش برای برگزاری مسابقات غواصی هستیم

صافی نیوز – مربی تیم غواصی عمق آفریقای جنوبی گفت: باید قدردان زحمات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم که رویدادی در این سطح را به خوبی برگزار کرده است.

به گزارش صافی، ناخدا یکم مجلفا البیاء، مربی تیم غواصی عمق نیروی دریایی آفریقای جنوبی با تاکید بر اینکه میزبانی یک رویداد بین المللی نیازمند تلاش، هماهنگی، منابع مالی و بیخوابی های شبانه بسیار زیاد است، گفت: باید قدردان زحمات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم که رویدادی در این سطح را به خوبی برگزار کرده است.

مربی تیم غواصی عمق آفریقای جنوبی با اشاره به آمادگی بسیار بالای تیم غواصی عمق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: تیم ایران بسیار منسجم و جدی کار می کند و مصمم است از عنوان خود دفاع کند اما روسیه تیم خوبی دارد و رقیب خوبی برای ایران است. تیم چین نیز با وجود اینکه نخست تجربه خود را پشت سر می گذارد، بسیار خوب و آماده است.

وی درباره وضعیت تیم نیروی دریایی آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: به اعضای تیم گفتم هر چند اجرای بی نظیری نداشته اید، مدنظر داشته باشید که در این مسابقات به دنبال یادگیری هستید و باید با اطلاعات جدید به کشورتان برگردانید و آموخته های خود را در آفریقای جنوبی به کار گیرید.

ناخدا یکم البیاء همچنین عملکرد کارکنان و داوران مسابقات را بسیار حرفه ای و کمک حال دانست و گفت: تیم داوری بسیار خوبی حضور دارد. اعضای تیم داوری بسیار کمک می کنند و در واقع همیشه سعی در کمک رسانی دارند. سر داور مسابقات یک فرمانده واقعی است که تیم داوری را کنترل و هدایت می کند و این موضوع دقیقا همان چیزی است که یک مسابقه نیاز دارد.

ناخدایکم البیاء همچنین درباره نتایج این دوره از مسابقات گفت: پیش‌بینی مسابقات دشوار است اما تیم ایران با توجه به ورزشکاران و مربیان خوب، می تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. کشور روسیه به دنبال ایران مقام دوم و چین در جایگاه سوم قرار خواهند گرفت. البته نی توان از شانس ونزوئلا و سوریه هم به آسانی عبور کرد. به طور کلی کشوری که اشتباه مهلک و بچگانه و ساده را مرتکب نشود، می تواند امتیازات بهتری داشته باشد  و هر چه خطای کمتری داشته باشد، زمان بهتری خواهد داشت و بهتر مسابقات را تمام می کند.

مربی تیم غواصی عمق نیروی دریایی آفریقای جنوبی درباره شرایط این تیم نیز یادآور شد: غواصان آفریقای جنوبی در ایران با آیتم هایی مواجه شدند که قبلا انجام نداده اند و هیچ وقت رکوردهایی بهتر از این نداشته‌اند و نمی توان انتظار بیشتری از آنان داشت.

ناخدا یکم البیاء خاطرنشان کرد: فکر می کنم نتیجه خوب ما را خوشحال می کند اما نکته مهم یادگیری است. آنچه برای تیم ما اهمیت دارد این است که چیزهایی را که ببینیم، به کشورمان برگردانیم و در مرکز آموزش غواصی آن را به کار ببریم و سطح غواصی را بالاتر ببریم. بهترین نتیجه یادگیری بیشتر و توانایی انتقال است. هر چند اینجا مسابقه است اما دوستی و تشریک مساعی و چگونگی یادگیری نتیجه بهتری است.

وی با تمجید از انتخاب جزیره کیش به عنوان میزبان چهارمین دوره مسابقات نظامی بین المللی رشته غواصی عمق یادآور شد: ضرب المثلی وجود دارد که می گوید به نیروی دریایی ملحق شوید و جهان را سیاحت کنید. به عنوان یک افسر نیروی دریایی در طول خدمتم به جاهای مختلفی رفتم و جهان را دیدم اما به جرات جزیره کیش دارای تمیزترین ساحلی است که تاکنون مشاهده کردم.

ناخدا یکم البیاء با اشاره به مهمان نوازی و مهربانی بی نظیر ایرانی ها گفت: ایرانی ها از حیث مهربانی در صدر مکان هایی هستند که تاکنون مشاهده کردم. از لحظه ورود به تهران و مراسم استقبال از ما تا سفر به کیش، مردم در سطح شهر بسیار مهمان نواز و مهربان بودند.

مربی تیم غواصی عمق نیروی دریایی آفریقای جنوبی با اشاره به دومین میزبانی متوالی نیروی دریایی ارتش در مسابقات نظامی بین المللی غواصی عمق گفت: آفریقای جنوبی سال گذشته هم در این مسابقات حضور داشت اما من در مسابقات دیگری حضور داشتم.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش میزبانی بسیار خوب در نوشهر و کیش داشته است، افزود: طبق اطلاعاتی که سال گذشته در ستاد نیروی دریایی آفریقای جنوبی ارائه شد، ایران همانند این دوره در نوشهر هم میزبانی خوب و شایسته داشت

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}