قرعه کشی خودرو حذف شد

صافی نیوز / سخنگوی وزارت صمت امروز در مصاحبه‌ای گفت:« ۲۰ درصد عرضه خودروسازان به دارندگان خودرو فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص می‌یابد و ۳۰ درصد هم در بورس عرضه می‌شود». این بدان معناست که فروش خودرو برای مشتریان عادی بصورت قرعه‌کشی متوقف شده است.

به گزارش صافی، با نقض عهد آمریکا و خروج از برجام و افزایش تحریم‌ها، تولید خودروهای سواری طی سال 1397 کاهش نزدیک به 40درصدی را تجربه کرد. شهریور ماه سال 1397 بود که اولین عرضه خودرو به صورت برخط با تعداد بالای متقاضی آغاز شد. از آن موقع تا آبان ماه 1401 به طرق مختلف این عرضه لاتاری وار ادامه داشت. اما بعد از ورود تدریجی خودروها به بورس کالا از مرداد امسال و فروش آنها از این روش، با اعلام وزارت صمت نوبت به توقف فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد عرضه خودروها در بورس کالا و ادامه عدم تناسب عرضه و تقاضا، از التهاب بازار نکاسته است بلکه به نظر می‌رسد قیمت‌ها در سایت‌های فروش به صورت ساعتی نیز تغییر می‌کند. باید دید حذف لاتاری خودروسازان و انتقال آن به بورس کالا در نهایت دوای درد چند ساله التهاب در بازار خودرو خواهد بود یا خیر؟

انتهای پیام/