قهرمان استیضاح؛ «سقوط» هم آخوندی را پایین نیاورد

عباس آخوندی که برای پنجمین بار جهت سکانداری وزارت راه و شهرسازی در معرض رای نمایندگان قرار گرفته بود این بار هم رای اعتماد نمایندگان را کسب کرد. عباس آخوندی با ۹۲ رأی موافق، ۱۵۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در جلسه در سمت خود باقی ماند. این سومین […]

عباس آخوندی که برای پنجمین بار جهت سکانداری وزارت راه و شهرسازی در معرض رای نمایندگان قرار گرفته بود این بار هم رای اعتماد نمایندگان را کسب کرد.

عباس آخوندی با ۹۲ رأی موافق، ۱۵۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در جلسه در سمت خود باقی ماند.

این سومین استیضاح آخوندی در دولت های یازدهم و دوازدهم بود.

در جلسه استیضاح آخوندی، علیرضا بیگی، نادر قاضی‌پور، احد آزادیخواه، احمد مرادی، قسیم عثمانی و داریوش اسماعیلی به عنوان متقاضیان استیضاح به ایراد سخن پرداختند و بعد از آن وزیر از خود دفاع می‌کند.

بعد از دفاعیات وزیر، احمد امیرآبادی و محمدعلی وکیلی به عنوان دو متقاضی دیگر استیضاح توضیحاتی را ارائه دادند و در نهایت آخوندی مجددا در پشت تریبون از عملکرد خود دفاع کرد.

طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم عباس آخوندی چهار بار از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته که دو بار از آن به معرفی وزرا و دو بار به جلسات استیضاح مربوط شده است. او آخرین بار ۳۱ مردادماه امسال در جلسه رای اعتماد نمایندگان به وزرا ۱۹۸ رای موافق، ۷۵ مخالف، ۱۴ ممتنع و یک رای باطله از مجموع ۲۸۸ رای ماخوذه را کسب کرد. به بیان دیگر وزیر راه وشهرسازی موفق شد ۷۲.۶ درصد آرای نمایندگان مجلس دهم را به خود اختصاص دهد.