قوانین آمریکا مسلمانان و سیاه پوستان را هدف گرفته است

تهران – ایرنا – مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری ارشد شبکه پرس.تی پس از آزادی از بازداشت در زندان های آمریکا گفت: آمریکا و دیگر کشورها در غرب به طور سازمان‌یافته با سیاست‌ها و قوانین نژادپرستانه و ضداسلام، مسلمانان و سیاهپوستان را هدف قرار می‌دهند. به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مرضیه هاشمی خبرنگار که چندی […]

تهران – ایرنا – مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری ارشد شبکه پرس.تی پس از آزادی از بازداشت در زندان های آمریکا گفت: آمریکا و دیگر کشورها در غرب به طور سازمان‌یافته با سیاست‌ها و قوانین نژادپرستانه و ضداسلام، مسلمانان و سیاهپوستان را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مرضیه هاشمی خبرنگار که چندی پیش توسط نهادهای امنیتی آمریکا بازداشت بود در بیانیه ای که از طرف شبکه پرس.تی.وی در اختیار رسانه ها قرار گرفته است با تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان کشور، گفت: از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برای تلاش‌هایی که در راه آزادی‌ام انجام داده سپاسگزارم و حتی هزاران نفری که آنها را ندیده‌ام اما حمایت کردند نیز تشکر می‌کنم.
وی افزود: غرب می‌خواهد مسلمانان غیرسیاسی باشند و از فضای اسلام هراسی به عنوان بهانه‌ای استفاده می‌شود تا مسلمانان از آزادی بیان خود برای حمایت از مظلومین استفاده نکنند. من برای عیادت از برادرم و ساخت مستندی درباره سیاه‌پوست‌های امریکا به این کشور سفر کردم و روز یکشنبه، ۱۳ ژانویه که مشغول ضبط کار بودم بازداشت و به بازداشتگاهی در واشنگتن فرستاده شدم.
هاشمی افزود: در طول این مدت وادار به برداشتن حجابم شدم و ۱۰روز به عنوان شاهد اصلی، بازداشت بودم و این از قوانین آمریکاست، آن‌ها دو دهه از این قانون برای هدف قرار دادن مسلمانان استفاده می‌کنند.
وی افزود: آمریکا و دیگر کشورها در غرب به طور سازمان‌یافته با سیاست‌ها و قوانین نژادپرستانه و ضداسلام، مسلمانان و سیاهپوستان را هدف قرار می‌دهند. من بعد از آزادی با سی‌بی‌اس مصاحبه داشتم که چندان مورد توجه قرار نگرفت اما رسانه‌های خبری ایران بیشتر علاقه‌مند بودند که این قضیه را دنبال کنند.
او ادامه داد: ما اکنون در۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و من خیلی خوشحالم که همسرم ایرانی است و با دین اسلام آشنا شده‌ام.
هاشمی درباره پرونده‌ای که به‌ عنوان شاهد برای آن بازداشت شده بود ،اظهار کرد: هیچ پرونده‌ای نبود و هیچ چیز ملموسی نبود که من بخواهم درباره آن‌ها شهادت بدهم من بارها به آنها گفتم نماینده دولت ایران نیستم و فقط ژورنالیستی هستم که در ایران کار می کنم.
هاشمی درباره سیاست‌های دولت آمریکا گفت: لفاظی‌های دولتِ ترامپ افزایش پیدا کرده است، وقتی شخصی همچون ترامپ با این شعار که بیایید آمریکا را دوباره بزرگ کنیم قدرت می‌گیرد و هر کسی که جلوی این شعار باشد مثل سیاهپوستان و مسلمانان را برکنار کند، چنین اتفاقاتی رخ می دهد.
وی تاکید کرد: من فردی بی‌گناه بودم که هیچ اتهامی متوجهش نبود اما با همین رویکردها بازداشت شدم.
این خبرنگار آزاد شده از دست نیروهای آمریکایی تصریح کرد: ما متوجه خصومت آمریکا نسبت به ایران و ایران هراسی که در این حوزه در حال شکل‌گیری است، هستیم من حامی قوی انقلاب اسلامی هستم و قطعا با توجه با این مسایل هدف خوبی برای آمریکا به شمار می‌روم، چون سیاهپوستان و مسلمانان و هر کسی که از ایران حمایت کند مورد هجمه آمریکا قرار می‌گیرد. مسلمانان در غرب تحت شدیدترین هجمه‌ها قرار دارند. ما باید متحد باشیم و کمپین تشکیل دهیم تا با هجمه‌ها علیه مسلمانان و سیاه‌پوستان در غرب غلبه کنیم. هدف دشمن تفرقه انداختن است پس ما باید متحد باشیم.
هاشمی در پایان سخنانش، خطاب به نسل جوان گفت: من دوست دارم بر قدرتی که نسل جوان دارد تاکید کنم. کشوری مثل آمریکا قدرت زیادی دارد و سعی در اخلال در همه جا دارد اما جوانان و گروه های مختلف می توانند در مقابله با این قدرت نقش ایفا کنند.
مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری ارشد شبکه پرس.تی بدون هیچ دلیلی ۱۱ روز در زندان‌های آمریکا بازداشت بود و مورد بازجویی قرار گرفت و چهارشنبه گذشته به تهران بازگشت.
فراهنگ **۹۲۱۱ ** ۱۳۵۵ **
انتهای پیام/